• شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400050201053
  • خبرنگار : 50448

زیان‌های صنایع پارس جنوبی به استان بوشهر جبران شود

زیان‌های صنایع پارس جنوبی به استان بوشهر جبران شود

ایسنا/بوشهر نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع مستقر در جنوب استان بوشهر بیشترین زیان را برای استان داشته‌اند و باید با پرداخت حق آلایندگی و مشارکت در رفع مشکلات زیرساختی از جمله برق، این زیان‌ها را جبران کنند.

دکتر ابراهیم رضایی در صبحگاه ایمنی شرکت توزیع برق استان بوشهر در برازجان اظهار کرد: نیروهای شرکت برق در گرم‌ترین روزهای سال و در شرایط سخت مشغول خدمت به مردم هستند تا ما در خانه‌های خود آسایش و آرامش داشته باشیم که این کار مصداق جهاد است.

وی با اشاره به وقوع حادثه برای کارگر شرکت توزیع برق دشتستان، ضمن تقدیر از این کارگر و تیم همراه که وی را نجات دادند اضافه کرد: فیلم این حادثه در فضای مجازی پخش شد و بیانگر بخشی از مجاهدت‌های نیروهای برق است که مایه افتخار برای ما است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که سرمایه‌گذاری لازم برای افزایش تولید برق صورت نگرفته و ۱۱ هزار مگاوات کمبود داریم، برخی نقاط با خاموشی روبرو شده است و در این شرایط بیشترین فشار به کارکنان صنعت برق وارد می‌شود.

رضایی با انتقاد از خاموشی برق صنایع در این شرایط سخت خاطرنشان کرد: خاموشی صنایع ضربات جبران‌ناپذیری به دنبال دارد و می‌تواند در افزایش بیکاری و نیز کمبود اقلام و اجناس در بازار تاثیر داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم تلاش دولت آینده برای افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت برق، بیان کرد: بخش خصوصی مطالبات بسیار زیادی از صنعت برق دارد که باید زمینه برای پرداخت این مطالبات نیز در دولت آینده فراهم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را ضروری دانست و ادامه داد: باید شرایط تولید برق پایدار در کشور تامین شود تا در چنین شرایطی شاهد قطعی برق نباشیم.

رضایی تاکید کرد: تبدیل وضعیت کارکنان برق یکی از اقدامات مهمی است که با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد. شرمنده کارکنان غیررسمی صنعت برق هستیم و برای حل این معضل اساسی تلاش ویژه‌ای می‌کنیم.

وی افزود: صنایع مستقر در جنوب استان بوشهر بیشترین زیان را برای استان داشته‌اند و باید با پرداخت حق آلایندگی و مشارکت در رفع مشکلات زیرساختی از جمله برق، این زیان‌ها را جبران کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی به برخی از مشکلات برق در شهرستان دشتستان اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات مربوط به کمبود ترانس برق در حوزه روستاهای بخش ارم از جمله باغ‌تاج و روستاهای نزدیک به آن است که باید اقدام لازم برای دسترسی بهتر مردم به برق انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha