• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400050301272
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری، حلال مشکلات اقتصادی است

فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری، حلال مشکلات اقتصادی است

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برای حل مشکلات اقتصادی علاوه بر فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی باید مبارزه با فساد به شکل ریشه‌ای باشد.

حیدرعلی حجتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این موضوع که دولت آینده باید چه اقداماتی برای حل مشکلات اقتصادی انجام دهد، اظهار کرد: دولت در وهله اول بدون توجه به گرایش‌های فکری افراد باید یک تیم قوی اقتصادی در کابینه خود تشکیل دهد، به طوری که این تیم اقتصادی دلسوز کشور و نظامی اسلامی باشد و مشکلات را به گونه‌ای ریشه‌یابی و ارزیابی کنند که بتوانند راهکار حل آن را نیز ارائه دهند.

وی افزود: هر دولتی در هر مقطع زمانی که سر کار بیاید نمی‌تواند بدون برنامه اقتصادی حرکت کند، چراکه حرکت بدون برنامه به هیچ جایی نمی‌رسد. بعد از انقلاب آخرین برنامه‌ای که داشته‌ایم برنامه ششم توسعه است. هیچ دولتی اعلام نکرده که در کدام پله این برنامه هستیم و تا پایان کار چند پله از این برنامه را بالا می‌رویم.

این عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان، گفت: دولت باید با برنامه حرکت کند، هم‌اکنون برنامه‌های توسعه و چشم‌انداز ۲۰ ساله را که سال ۱۴۰۴ پایان آن است، داریم. از این برنامه ۲۰ ساله، ۱۶ سال گذشته است و در این ۱۶ سال باید سه چهارم بیشتر آن طی شده باشد. دولت جدید باید مشخص کند که آیا واقعاً این مقدار از برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله انجام شده است؟

حجتی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید شرایط سرمایه‌گذاری در کشور را فراهم کند، ادامه داد: سرمایه‌های داخلی مملکت را باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که به خارج از کشور سوق داده نشوند. بر اساس آمارها بسیاری از مردم ایران در پروژه‌های ساختمانی ترکیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و شرکت‌های زیادی را نیز به ثبت رسانده‌اند. برای جلوگیری از فرار سرمایه باید امنیت سرمایه‌گذاری در داخل تأمین شود و امنیت سرمایه‌گذاری این است که هر شخصی بداند که سرمایه‌اش هم به دیگران و هم به خودش بهره می‌رساند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، تصریح کرد: همچنین با ایجاد تعامل مثبت با جهان باید شرایط سرمایه‌گذاری مناسب خارجی در کشور فراهم شود، چرا که این عوامل زیربنای اقتصاد هر کشوری را می‌سازد. اقدامات روبنایی مانند مُسکن دادن به بیمار است و دردی از اقتصاد کشور را دوا نمی‌کند و درمان درد اقتصاد این است که شرایط سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور با برنامه‌ای اصولی فراهم شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد باید به شکل ریشه‌ای باشد، گفت: در چند سال گذشته مبارزه زیادی با فساد شده است، اما بیشتر مبارزه با مفسد شده تا عوامل فسادزا. وقتی می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم باید روزنامه‌ها و احزاب آزاد داشته باشیم تا این نهادها به صورت دیده بان ملی و مردمی فسادها را رصد کنند تا کار دستگاه قضایی راحت‌تر و عوامل وجود آورنده فساد ریشه‌کن شود.

حجتی خاطرنشان کرد: شرایط مبارزه با فساد باید در همان نقطه‌ای که نطفه آن بسته می‌شود فراهم شود و این کار را بازرسان رسمی نمی‌توانند انجام دهند و ثابت شده در کشورهایی که روزنامه و رسانه‌ها آزادی عمل بیشتری دارند عوامل فساد زاد زودتر شناسایی و ریشه‌کن شده است.

این عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان، افزود: بالا بودن نرخ تورم به تمام این مشکلات که به آن اشاره شد مربوط است. کار اصلی و اساسی برای حل مشکلات اقتصادی این است که زمینه فساد را از بین ببریم و شرایط سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را با ایجاد فضای رقابتی سالم ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha