• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400050301305
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

چتر حمایت بهزیستی بر سر زنان در معرض خشونت

چتر حمایت بهزیستی بر سر زنان در معرض خشونت

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مرکز بازپروری متشکل از خانه سلامت و خانه امن است، گفت: خانه سلامت ویژه افراد در معرض خشونت است، ممکن است دختر یا زنی مورد تعرض برادر و یا پدر خانواده قرار بگیرد که پس از اعلام گزارش از سوی خود شخص یا دیگران، فرد مورد نظر در این مرکز پذیرش می‌شود.

اشرف عسگری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه فعالیت مراکز بازپروری در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یک مرکز بازپروری در استان و در شهرکرد وجود دارد که این مرکز مربوط به بانوان و دختران بوده و برای آقایان مرکز بازپروری تعریف نشده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: مرکز بازپروری و اورژانس اجتماعی در یک مکان قرار داشته و به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز بازپروری متشکل از خانه سلامت و خانه امن است، یادآور شد: خانه سلامت ویژه افراد در معرض خشونت است، ممکن است دختر یا زنی مورد تعرض برادر و یا پدر خانواده قرار بگیرد که پس از اعلام گزارش از سوی خود شخص یا دیگران، فرد مورد نظر در این مرکز پذیرش می‌شود، خانه امن تنها مربوط به خشونت نبوده و مشکلات بیشتری را دربرمی‌گیرد.

عسگری ادامه داد: اگر لازم باشد، با شخص متهاجم نیز صحبت می‌شود، اگر تشخیص داده شد که در صورت ارجاع شخص به خانه، ممکن است فرد مجددا مورد تعرض قرار بگیرد، از این کار ممانعت به‌عمل آمده و برای شخص برنامه بازتوانی درنظر گرفته می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات مرکز بازپروری، بیان کرد: مجموعه خدمات این مرکز شامل بررسی مشکل موجود، پیدا کردن راه‌حل و شناختن ظرفیت‌های مددجو برای بازتوانی است و در انتها فرد طی شش ماه بازتوانی می‌شود.

وی در خصوص افراد در معرض آزار و آسیب جنسی، تصریح کرد: خود شخص باید این موضوع را اطلاع دهد، آن‌گاه اقدامات لازم و خدمات مشاوره را دریافت می‌کند و حتی اگر تمایل داشته باشد، می‌تواند پیگیر حق خود شود.

عسگری خاطرنشان کرد: به‌منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، پایگاه‌های سلامت در محلات آسیب‌پذیر مستقر شده و آموزش دختران و خودمراقبتی از آنان، محور جلسات است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها مستقر هستند، بیان کرد: تعداد افرادی که با اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها تماس می‌گیرند، محدود است، به‌همین دلیل مرکز بازپروری در شهرستان‌ها تاسیس نشده است، در صورت ضرورت نگهداری از افراد آسیب‌دیده، شخص مورد نظر به شهرکرد انتقال داده می‌شود.

وی در پایان در خصوص گرمخانه‌ها، تصریح کرد: گرمخانه مخصوص تکدی‌گران بوده و زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کند، افرادی که سرپناه ندارند در این مراکز نگهداری می‌شوند، یک وعده غذای گرم در روز به این افراد داده می‌شود و به جای تکدی‌گری، شغلی برای فرد در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha