• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400050301311
  • منبع : نمایندگی همدان

مسئولان تویسرکان حریف تاراج‌گران چوب‌های درختان شهرستان نمی‌شوند؟!

مسئولان تویسرکان حریف تاراج‌گران چوب‌های درختان شهرستان نمی‌شوند؟!

ایسنا/همدان شهروندان تویسرکانی آن قدر شاهد خروج چوب‌های درختان زادگاه خود به مقاصد نامعلوم و توسط خودروهای باربر کوچک و بزرگ بوده‌اند که انگار اگر روزی ماشینی پر از چوب از تویسرکان خارج نشود، بهانه آن را می‌گیرند!

به‌گزارش ایسنا، وقتی از یک شهرستان که بزرگترین داشته آن طبیعت زیبا و محیط طبیعی سحر انگیز است به‌صورت مرتب و مکرر بارهای کوچک و بزرگ چوب خارج می‌شود، بعید است که  شهروندی پیدا شود که نداند یک جای کار می‌لنگد!

با این اوصاف، انکار خروج غیر قانونی بخش قابل توجهی از چوب درختان مثمر و غیر مثمر از تویسرکان جواب نمی‌دهد و باید جواب افکار عمومی را با پاسخ‌های قانع‌کننده‌تری داد.

با فرض خروج بی حساب و کتاب و غیرقانونی تعداد قابل توجهی از بار درختان تویسرکان  به این نتیجه می‌رسیم که یا خلاء قانونی در این بخش وجود دارد، یا مسئولان ارشد شهرستان نسبت به مدیریت و سامان‌دهی این بخش توجه کافی ندارند و یا مسئولان حریف تاراج‌گران چوب‌های درختان تویسرکان نمی‌شوند!

اگر بزرگترین و یا حداقل یکی از بزرگترین داشته‌های شهرستان تویسرکان که به سبب آن بهشت غرب نام گرفته، طبیعت مسحور کننده و جذاب آن بدانیم به خطا نرفته‌ایم و حالا شاهد آسیب‌رسانی به بخش قابل توجهی از این داشته و گنجینه خدادای هستیم و دست روی دست گذاشته‌ایم!

این در حالی است که از سوی دیگر رشد فزاینده و غیر قانونی ویلاهای بزرگ در باغ‌ها و در دل طبیعت بکر تویسرکان به چهره زیبای زیست بوم دلنشین تویسرکان چنگ انداخته و دائم آن را می‌خراشد!

اگر افق دید ما سال‌های نه چندان غیرقابل دسترس آینده را ببیند با این روند دیگر چیزی به نام "باغ شهر تویسرکان" معنا و مفهوم دقیق و کاملی ندارد و آنچه بیشتر در مورد تویسرکان صدق می‌کند، شهر ویلاهای تخریبگر باغی، دیوار کشی‌ها و فنس‌کشی‌های غیر قانونی باغی و "فروشگاه شهر" چوب‌های درختان است!

هر چند روشن است که ایجاد روند صعودی و فزاینده ساخت خانه و ویلاهای باغی علت و دلایل اجتماعی و فرهنگی دارد و باید به‌صورت ریشه‌ای مورد کنکاش قرار گیرد اما فعلاً این  یادداشت کوتاه گنجایش آن را ندارد.

گرچه در برخی موارد و به‌صورت مقطعی شاهد برخی تحرکات اجرایی از سوی مسئولان شهرستان برای ساماندهی به ماجرای خروج چوب درختان از تویسرکان بوده‌ایم اما آنچه روشن است این حقیقت است که این تحرکات به نتایج مطلوب و دلخواه نرسیده و همچنان مشکلات این بخش بر جای خود باقی است.

به‌گزارش ایسنا، چندان دور نیست که هنگامه سفر همه ما از دار دنیا فرا خواهد رسید اما حداقل دلخوشیم که به وظیفه خود به فراخور توان عمل کردیم و آیندگانی که به تاریخ شهرستان زادگاه خود رجوع می‌کنند، بدانند که دانستیم و گفتیم و نگویند چرا صدای هشدار و اعتراض هیچ کس در نیامد تا به‌جای باغ شهر رویایی تویسرکان، زیست بومی تخریب شده تحویل ما شود؟!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha