• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400050301363
  • خبرنگار : 50093

جانشین رئیس پلیس‌راه استان خبر داد

افزایش ۲۱ درصدی سفرها به خراسان رضوی

افزایش ۲۱ درصدی سفرها به خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی از افزایش ۲۱ درصدی سفرها به خراسان رضوی در تیر ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

محمد قانعی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش سفرها به خراسان رضوی در تیر ماه اظهار کرد: همچنین میزان سفرها به خراسان رضوی نسبت به ماه گذشته ۷ درصد افزایش داشته است. سفرهای خروجی از خراسان رضوی در تیر ماه نسبت به تیر سال گذشته نیز ۱۸ درصد و نسبت به خرداد ماه پیش ۷ درصد افزایش را نشن می‌دهد.

وی افزود: نسبت آنچه توقع داشتیم، مردم در تعطیلات عید قربان وضعیت محدودیت‌ها را رعایت کرده و ترافیک جاده‌های خراسان رضوی سبک‌تر از حد انتظار ما بود اما رانندگان زیادی بودند که قانون را رعایت نکرده و اقدام به سفر غیرضروری کردند که همکاران ما در جاده‌ها به آن‌ها تذکر داده و خودروهای متخلف را اعمال قانون کردند.

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی گفت: باید توجه داشت بخشی از مردم از شرایط کنونی خسته شده و به قانون‌ها توجهی ندارند و سفر می‌کنند اما در تعطیلاتی که سپری کردیم، شاهد ترافیک سنگینی در جاده‌ها نبودیم. با توجه به اینکه در انتهای هفته جاری تعطیلات عید غدیر را در پیش داریم، محدودیت‌های شدیدتری اعمال خواهیم کرد. کنترل و فعالیت دوربین‌ها بیشتر و این موضوع مانع انجام سفرها خواهد شد اما فکر می‌کنم پس از تعطیلات پایانی هفته جاری سفرهای زیارتی به مشهد کمی افزایش یابد.

اعمال قانون بیش از ۷۰۰۰ خودرو غیربومی در تیر ماه

قانعی‌نژاد در خصوص میزان اعمال قانون خودروهای غیربومی در تیرماه بیان کرد: در تیر ماه بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هزار خودروی شخصی غیربومی تذکر دریافت کرده و بیش از ۱۷ هزار و ۳۲۳ خودرو بازگردانده شد. همچنین ۵۰۸۰ خودرو نیز مورد اعمال قانون ۵۰۰ هزار تومانی و ۴۵۵ خودرو مورد اعمال قانون یک میلیون تومانی قرار گرفت. در تعطیلات عید قربان، یعنی از ۲۹ تیر تا یک مرداد، نیز ۶۰۵۰ خودرو تذکر دریافت کرده، ۴۱۸۵ خودرو بازگردانده شد و ۱۱۹۵خودرو مورد اعمال قانون ۵۰۰ هزار تومانی و ۵۵۰ خودرو نیز مورد اعمال قانون یک میلیون تومانی قرار گرفت.

وی در خصوص ارسال پیامک جریمه برای متخلفان منع تردد گفت: سیستم ارسال پیامک کمی با مشکل مواجه شد اما در نهایت پیامک جریمه برای متخلفان ارسال می‌شود. ممکن است خودروهای متخلف اعمال قانون شده باشد و در همان لحظه برای‌شان پیامک جریمه ارسال نشده باشد اما به محض اینکه اعمال قانون آنان بررسی و در سامانه خلافی ثبت شود، پیامک جریمه ارسال خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی تصریح کرد: پیش از این سامانه دو پیامک برای خودروهای متخلف ارسال می‌کرد. پیامکی با محتوای تذکر برای خودروهای غیربومی ارسال می‌شد که این دسته از پیامک‌ها حذف شده است. زمانی که اعمال قانون یک خودرو بررسی شود و صحت و سقم خودرو متخلف تایید و جریمه در سامانه ثبت شود، پیامکی برای راننده ارسال خواهد شد که در چه روزی مرتکب چه تخلفی شده‌ و مبلغ جریمه نیز برای وی ثبت و ارسال خواهد شد.

قانعی‌نژاد تاکید کرد: به هیچ وجه امکان ندارد به جای اعمال قانون تردد خودروهای غیربومی، جریمه دیگری برای این دست از خودروها ثبت شود. برای ترددهای غیربومی غیرضروری فقط کدهای جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در دوربین‌های نظارتی فعال شده است. با توجه به اینکه خراسان رضوی به طور کامل به وضعیت قرمز درآمده، ورود هرگونه خودرو با پلاک غیربومی با اعمال قانون یک میلیون تومانی همراه خواهد بود.

۳۹ فوتی و ۷۸۹ مجروح در تیر ماه

وی در مورد میزان تصادفات جاده‌ای در تیر ماه خاطرنشان کرد: ۵۴۷ فقره تصادف جرحی در تیر ماه ثبت شده که ۷۸۹ مجروح در پی داشته و همچنین ۳۴ فقره تصادف فوتی داشته‌ایم که متاسفانه منجر به فوت ۳۹ نفر شده است.

جانشین‌ رئیس پلیس‌راه‌ خراسان رضوی ضمن توصیه به مسافران برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری عنوان کرد: توصیه می‌کنیم شهروندان و مسافران از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند تا این بیماری به زودی ریشه‌کن شود؛ در غیر این صورت وضعیت رنگ‌بندی‌ها مدام تغییر خواهد کرد و محدودیت‌ها نیز تداوم خواهد داشت. اگر مردم همکاری کنند، امیدواریم در صورت ریشه‌کن شدن این بیماری، محدودیت‌های سفر نیز پایان یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha