• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400050301603
  • خبرنگار : 50339

/جهاددانشگاهی، نمادعبور از موانع با باور توان ایرانی/

نماینده مردم خاش: جهاد دانشگاهی الگوی برتر پژوهش، فرهنگ و آموزش است

نماینده مردم خاش: جهاد دانشگاهی الگوی برتر پژوهش، فرهنگ و آموزش است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان و بخش های کورین و نصرت آباد زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک مرکز آموزش عالی تخصصی الگویی برتر از پژوهش، فناوری، فرهنگ، آموزش، کارآفرینی و مانع زدایی در مسیر دانش های نوین و پیشرفته و اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی است.

اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با ایسنا افزود: دستاوردهای جهاد دانشگاهی در عرصه علمی و آموزش عالی و تربیت نخبگان جامعه افتخارآمیز است.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از سالهای نخستین انقلاب اسلامی  تاکنون به عنوان نهادی انقلابی و جهادی در عرصه های قرآنی و دینی، فرهنگی و علمی و فناوری و صنعتی و دفاعی نقشی بی بدیل ایفا کرده است.

حسین زهی ادامه داد: دستاوردهای مهم و پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری نتیجه خودباوری و اعتماد به جوانان و نخبگان دانشگاهی بوده که جهاد دانشگاهی، بسترهای لازم را برای آنان در جامعه فراهم کرده است.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: با راه اندازی جهاد دانشگاهی، آرمان‌های والای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی متجلی شد.

وی افزود: ایجاد و راه‌اندازی موسسات و پژوهشکده‌ها و پارک‌های علمی در کشور و تربیت پژوهشگران توانمند و با انگیزه؛ بومی‌سازی بسیاری از تولیدات فنی و توسعه مرزهای دانش به خصوص در عرصه علوم پایه؛ فعال شدن در عرصه رسانه‌ای به خصوص با اداره خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا؛ خبرگزاری قرآنی ایکنا و نیز مرکز افکارسنجی ایسپا؛ تبدیل شدن به مرکزی برای نمایه آثار و تولیدات علمی به خصوص با راه‌اندازی پایگاهSID؛ ورود به عرصه آموزش دانشجو با تربیت هزاران دانشجو در دانشگاه ها و مجتمع های آموزش عالی و مراکز علمی کاربردی و به خصوص دانشگاه علم و فرهنگ؛ حضور فعال در نشر آثار علمی و انتشار کتب و مقالات به خصوص با فعالیت درخور توجه انتشارات جهاد دانشگاهی؛ پرداختن به هویت ملی و ایرانی اسلامی دانشجویان در قالب برگزاری اردوهای فرهنگی و جهادی از دستاوردهای مهم این مرکز آموزش عالی در کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha