• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1400050301619
  • خبرنگار : 71541

مسدود شدن ۳۵۳هزار شماره‌ به‌ دلیل مزاحمت‌های پیامکی

مسدود شدن ۳۵۳هزار شماره‌ به‌ دلیل مزاحمت‌های پیامکی

طبق آخرین آمار، تا کنون بیش از ۳۵۳هزار شماره شخصی دلیل مزاحمت‌های پیامکی مسدود شده است.

به گزارش ایسنا، برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد.

پس از مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، تبلیغات از طریق خطوط شخصی به روشی رایج تبدیل شد و پس از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، راه‌اندازی کند.

بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک‌های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع‌ شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام می‌کند که طبق این آمار تا کنون، ۳۵۳ هزار و ۵۵ خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است. این در حالی است که آمار خطوط قطع‌ شده تا فروردین ماه، به ۳۴۵ هزار و ۷۱۰ رسیده بود.

کاربران در صورت مواجهه با پیامک‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی می‌کنند، می‌توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم‌کارت‌های مزاحم را تسریع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۴:۴۳

برای من اخطار قطع به دلیل ارسال پیامک انبوه صادر شده! و اخطار قطع پیامک خروجی برام ارسال شده اما من بیشتر از ۶ ماه هست سیم کارت رو شارژ نکردم و صفر ۰ ریال هست ! با کدوم سند و مدرک برای من اخطار صادر شده !  از خبرگذاری ایسنا خواهش میکنم از اپراتور های ایرانسل  این مورد رو بررسی کنید ! و ایا ممکن هست از طرف خارج از کشور این کار صورت گرفته باشه چون خیلی وقت هست از کشور های خارجی مدام تماس گرفته میشه و قطع میکنن! از خبر گذاری ایسنا خواهش میکنم این مورد رو از اپراتور های ایرانسل پرسوجو کنید!