• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۳۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400050301821
  • خبرنگار : 50223

فعالان پویش رسانه ای موج چهارم کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

فعالان پویش رسانه ای موج چهارم کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد طی مراسمی بعلت شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعداد محدود، از رسانه های فعال پویش رسانه ای موج چهارم کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

دکتر پرویز یزدان‌پناه ضمن قدردانی از خدمات و همکاری اصحاب رسانه و مطبوعات در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صحیح در بین مردم، گفت: امنیت و سلامت دو نیاز اساسی جامعه بشری است که بخش زیادی از آن در اختیار حکومت است.
وی اظهارکرد: هرچند مسئله سلامت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است اما این دانشگاه تنها عهده دار حدود ۳۰ درصد از سلامت جامعه بوده و ۷۰ درصد دیگر به عملکرد دیگر سازمان ها و رفتار های مردم بستگی دارد.
وی ادامه داد: نقش رسانه ها و مطبوعات در فرهنگ سازی سلامت بسیار پررنگ، موثر و برجسته است که خوشبختانه در طی ۱۹ ماه شیوع کرونا در کشور و استان، همکاری و همیاری بسیار خوب رسانه ها را شاهد بودیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: اگر تاکنون موفقیتی در حوزه مبارزه با کرونا حاصل شد تنها حاصل عملکرد مجموعه دانشگاه علوم پزشکی نبوده بلکه رسانه ها با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سلامت در بین مردم نقش موثر و کمک کننده ویژه ای داشتند. اگر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و به تبع آن تغییر رفتار ایجاد نشود، امکان ندارد ما بتوانیم کرونا یا هر اپیدمی دیگری را مدیریت کنیم.
وی تاکید کرد: تداوم شیوع بیماری در کشور و استان موجب خستگی مردم و سهل انگاری آنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده که این موضوع بسیار نگران کننده است و اصلاح این روند همت رسانه ها و مطبوعات استان را می‌طلبد.
یزدان پناه با اشاره به اهمیت انتقاد سازنده در بهبود عملکرد سازمان ها و ادارات عنوان کرد: مهمترین سرمایه ما اعتماد مردم است، چنانچه این اعتماد متزلزل شده و یا از بین بروند دیگر هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین آن شود بنابراین از رسانه های استان تقاضا می کنیم با انتقاد سازنده و بدور از هر گونه غرض ورزی و یا اطمینان نداشتن از صحت موضوعات اقدام به انتشار مطلب نکنند.
وی عنوان کرد: از انتقاد سازنده رسانه‌ها در خصوص عملکرد دانشگاه علوم پزشکی و حوزه بهداشت و درمان استان استقبال می‌کنیم چرا که منجر به رفع ایرادات و اشکالات کار ما می‌شود.
یزدان‌پناه تصریح کرد: رسانه‌ها در زمینه فرهنگ سازی و آگاهی‌بخشی در حوزه بهداشت و درمان و سلامت نقش بسزایی دارند و این قشر می توانند کمک کار کادر بهداشت و درمان باشند.
محمدعلی پیرسبزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: تنها قشری که کارشان تعطیل بردار نیست، اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر بخصوص خبرنگاران هستند و این قشر در هر شرایطی فعالیت می کنند.
وی افزود: خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به حمایت مسئولان و اصحاب رسانه و مطبوعات استان دارد.
همچنین سید داود موسوی منش، رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: یک هزار و ۶۰۰ اثر به دبیرخانه این پویش ارسال شد که ۳۵ رسانه برتر انتخاب شد.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: با توجه به اینکه اصحاب رسانه و مطبوعات در شرایط کرونایی همراه مسئولان و متولیان مقابله با کرونا تلاش دارند انتظار داریم نسبت به واکسن کرونا خبرنگاران تسریع و توجه شود.

گفتنی است که عیسی فتحی، خبرنگار خبرگزاری ایسنا کهکیلویه و بویراحمد نیز بعنوان برگزیده در این پویش انتخاب و تجلیل شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha