• دوشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400050401890
  • خبرنگار : 50082

فرماندار خوشاب:

پروژه آب شیرین‌کن خوشاب آماده بهره‌برداری است

پروژه آب شیرین‌کن خوشاب آماده بهره‌برداری است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار خوشاب گفت: تلاش می‌شود با بهره برداری از پروژه آب شیرین‌کن این شهرستان تا هفته دولت، کام مردم شهر سلطان آباد شیرین شود.

امان‌الله خدمتگزار در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: پروژه آب شیرین‌کن  شهر سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب به منظور بهبود کیفیت آب شرب از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته بود.

وی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر میزان شوری آب شرب در خوشاب افزایش یافته که اجرای طرح آب شیرین‌کن، راهکار موثر برای تامین آب شرب پایدار در این منطقه تعریف شد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی برخی شهروندان برای افزایش کیفیت آب شرب از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی استفاده می‌کنند، اما به علت مشکلات اقتصادی استفاده از این دستگاه برای بسیاری از شهروندان فراهم نیست.

فرماندار خوشاب اظهار کرد: از سال گذشته مراحل راه‌اندازی و احداث دستگاه آب شیرین‌کن از سوی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی و دستگاه‌های مرتبط پیگیری شد.  

خدمتگزار افزود: همچنین در سفر اواخر اردیبهشت سال جاری استاندار خراسان رضوی به خوشاب موضوع راه اندازی سریع‌تر دستگاه آب شیرین کن مطرح شده بود.

وی با بیان اینکه دستگاه آب شیرین کن احداث و به شهرستان منتقل شده و برای اجرا و نصب آن مکان و سوله مشخص شده، بیان کرد:  به علت دیون پیمانکار مراحل اجرا و نصب آن دستگاه متوقف شده، اما در هفته‌های اخیر توافقاتی صورت گرفته که این مشکل برطرف شود.

 فرماندار خوشاب  ادامه داد: طی تماس‌های پیاپی با مدیر کل مقرر شده در سفر روزهای آتی معاون مدیر کل آب و فاضلاب خراسان رضوی به این شهرستان مقدمات کار فراهم شود و تلاش می‌شود پروژه آب شیرین‌کن تا هفته دولت آماده بهره‌برداری شود.

خدمتگزار افزود: همچنین در سال جاری برای هزینه‌های پروژه آب شیرین‌کن پیش‌بینی اعتبار شده که پس از تصویب در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و تایید در  کارگروه استانی در قالب اعتبارات سال جاری پروژه به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: احداث و راه اندازی پروژه آب شیرین‌کن خوشاب حدود ۴۰ میلیارد ریال هزینه در پی داشته است که با اجرای آن شوری آب پایین می‌آید و مردم از معضل شوری آب رهایی مییابند.

فرماندار خوشاب در ادامه با اشاره به بروز تنش آبی در برخی مناطق روستایی این شهرستان افزود: با توجه به کاهش چشمگیر بارش‌ها و بروز پدیده خشکسالی‌ صرفه جویی در مصرف آب ضروری است.

خدمتگزار افزود: حجم زیادی از مصرف آب در مناطق روستایی مربوط به بخش‌های دامپروری، پرورش طیور و استفاده در باغچه و باغات مناطق پیرامونی روستایی است که باید برای تامین آب این مصارف جدای از آب شرب چاره‌ای اندیشیده شود.

شرکت آب و فاضلاب خوشاب ۴۰۰۰ مشترک شهری و ۱۲ هزار مشترک روستایی و بیش از ۵۵ روستا را زیر پوشش خود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha