• دوشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400050401961
  • منبع : سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور

با حضور مقتدرانه ناوگروه نیروی دریایی ارتش، رژه بزرگ دریایی روسیه برگزار شد

با حضور مقتدرانه ناوگروه نیروی دریایی ارتش، رژه بزرگ دریایی روسیه برگزار شد

رژه بزرگ دریایی روسیه به مناسبت سیصدوبیست و پنجمین سال تاسیس ناوگان دریایی روسیه در بندر سن پترزبورگ با حضور مقتدرانه ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۳ مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سفارت ایران در مسکو،  این رژه بزرگ دریایی با فرمان ولادیمیر پوتین و در حضور هیات‌های بلندپایه نظامی بیش از ۲۰ کشور جهان، از جمله جمهوری اسلامی ایران در بندر سنت پترزبورگ و خلیج فنلاند برگزار شد.
امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه و جمعی از معاونان نیروی دریایی، اعضای هیات ایران در مراسم رژه امسال بودند.

ناو سهند و ناو بندر مکران از ناوگروه هفتادوپنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پس از درنوردیدن ۱۴ هزار مایل دریایی و عبور از اقیانوس اطلس و مناطقی راهبردی، در خلیج فنلاند به این رژه دریایی پیوستند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این مراسم گفت: یکجانبه‌گرایی در جهان غیرقابل قبول است و ما به دنبال همگرایی با کشورهای دوست، برای مقابله دشمنان مشترک هستیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما اظهارداشت: همکاری نظامی ایران و روسیه وقتی به این سطح می‌رسد معنای خاصی دارد زیرا صف‌بندی‌ها را مشخص می‌کند.
در این رژه دریایی ۵۴ فروند شناور رزمی شامل ناو، ناوشکن، ناوچه موشک‌انداز، زیردریایی‌های اتمی و ده‌ها فروند جنگنده و بالگرد تهاجمی و شناسایی از مقابل جایگاه عبور کردند.

همچنین بیش از ۴ هزار تکاور زبده دریایی از روسیه، ایران، هند و پاکستان، به عنوان یگان‌های عمل کننده در رژه دریایی سن پترزبورگ مشارکت کردند.
علاوه بر یگان‌های شناور روسیه، ایران، هند و پاکستان، هیات‌های نظامی و فرماندهان نیروی دریایی برزیل، آرژانتین، ونزوئلا، چین، نامیبیا، قبرس، مصر، قطر، بحرین، سنگال و بنگلادش در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha