• دوشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400050402379
  • خبرنگار : 30054

گارانتی بعد از تعمیر لوازم خانگی در مدرن تکنیک

گارانتی بعد از تعمیر لوازم خانگی در مدرن تکنیک

در گذشته شکایت‌های زیادی به اتحادیه ها و صنفها گزارش می‌شد که دلیل آن این بود که برخی تعمیرکاران، لوازم خانگی را تعمیر می‌کردند اما بعد از چند ساعت مشکلات بیشتری برای لوازم خانگی پیش می‌آمد و یا همان مشکل قبلی دوباره بروز می‌کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مدرن تکنیک، در چنین شرایطی برخی از تعمیرکاران متعهد نبوده و اهمیتی به مشکل پیش آمده نمی‌دادند.

امروزه شرکت مدرن تکنیک این مشکل را حل کرده است. در حال حاضر تعمیرکار مدرن تکنیک، بعد از تعمیر لوازم خانگی برقی متعهد است تا در صورت بروز مشکلی، مجددا به محل آمده و دلیل پیش آمدن مشکل را بررسی کرده و آن را حل کند.

همچنین قطعات مورد استفاده در زمان تعمیر، همگی اصل بوده و اورجینال بودن قطعات استفاده شده در لوازم خانگی تضمین می‌شود.

در زمان استفاده از یخچال، باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

عملکرد یخچال به این صورت است که یخچال با استفاده از قوانین چگالش و تبخیر،  گرما را از داخل یخچال به بیرون هدایت می‌کند. اگر یک سری نکات ساده را رعایت کنید؛ نیازی به تعمیر یخچال نخواهید داشت.

کویلها و کندانسور که در پشت یخچال قرار دارد؛ به مرور زمان گرد و خاک و آشغال زیادی دورش جمع می‌شود. لازم است سالی دوبار پشت یخچال را به وسیله‌ی جاروبرقی تمیز کنید و بعد دستمال بکشید. این کار بازدهی یخچال شما را افزایش میدهد.

اگر برق شما رفته است؛ توجه کنید که یخچال به مدت 8 ساعت مواد غذایی داخل خود را سرد نگه میدارد و فریزر حدود 48 ساعت مواد غذایی را سرد گنه میدارد پس فقط در صورتی که موقعیت حساسی یود بهتر است در یخچال را باز بگذارید.

همیشه به ما گفته می‌شود یخچال را نباید زیاد پر نگه داریم؛ زیرا عمر یخچال را کم می‌کند اما جالب است بدانید که یخچال پر بهتر از یخچال نیمه پر کار می‌کند. اما به آن معنا نیست که باید یخچال را بیش از حد پر کنید زیرا با پر کردن بیش از حد یخچال، به موتور یخچال فشار زیادی وارد می‌شود تا بتواند تمام مواد غذایی داخل یخچال را سرد نگه دارد.

اگر قصد دارید یخچال فریزر را جابجا کنید حتما آن را ایستاده و مستقیم بگیرید و از کسانی که در امر حمل و نقل لوازم خانه، تبحر دارند؛ استفاده کنید. بعد از آن که یخچال را جابجا کردید؛ بهترین کار این است تا 24 ساعت، یخچال را به برق نزنید و کمی صبر کنید.

حتما اطراف و کنارههای یخچال، حداقل 5 سانتیمتر از دیوار یا کابینت فاصله داشته باشد. همچنین پشت یخچال باید بیش از 15 سانتیمتر از دیوار پشت سر فاصله داشته باشد. زیرا فاصله‌ی کم در اطراف یخچال, باعث می‌شود بدنه‌ی یخچال بیش از حد داغ شود که توجه به آن اهمیت زیادی دارد.

اگر یخچال اضافه‌ای دارید؛ به هیچ آن را به مدت طولانی, خاموش و بی استفاده نگه ندارید زیرا قسمتهایی در یخچال موجود هستند که باید حداقل روزانه از آنها استفاده کرد و این کار کمپرسور را روانتر از سابق میکند.

به هیچ وجه یخچال به کنار نخوابانید زیرا روغن کمپرسور به سمت خشک کن یا فیلتر رفته و آنجا گیر می‌کند.

حتما هر از چندگاهی یخچال را خالی کرده و آن را کاملا تمیز کنید. همچنین برخی مواد غذایی به صورت طولانی مدت در یخچال میمانند که باید تمام آنها را دور بریزید.

تا جای امکان از گذاشتن غذای گرم در یخچال خودداری کنید زیرا غذا و ظرف غذای داغ باعث می‌شود کمپرسور و کندانسور یخچال بیشتر از حد معمول کار کند و همین مسئله، طول عمر یخچال شما را کاهش میدهد.

همیشه سعی کنید هر از چندگاهی, فیلتر هوا و آب یخچال را عوض کنید.

مکانی که یخچال در آن قرار دارد باید تراز باشد. تراز کردن به آن معناست که باید پایه‌های یخچال میزان باشد تا محل عبور مرور گازها در بدنه، به درستی کار خود را انجام دهند.

حتما از محافظ برق قدرتمند استفاده کنید و خود یخچال را به پریز وصل نکنید زیاد کم و زیاد شدن ناگهانی ولتاژ برق می‌تواند به یخچال آسیب برساند.

تنظیمات اولیه‌ی یخچال را تغییر ندهید و دمای یخچال هم باید با توجه به دفترچه ی راهنما تنظیم شود اما معمولا دمای اکثر یخچالها بین 2 تا 4 درجه‌ی سانتیگراد است.

یخچال را در کنار وسایل گرمایشی یا اجاق گاز نگذارید زیرا باعث خرابی یخچال می‌شود.

اگر قصد برفک زدایی در یخچال فریزر را دارید؛ به هیچ وجه این کار را با اجسام نوک تیز انجام ندهید.

هر سه ماه یک بار درزها و لاستیکهای دور در یخچال را بررسی کنید تا اگر پوسیدگی یا پارگی در آن وجود داشت؛ خیلی سریع آن را تعویض کنید و یا با تعمیرکار تخصصی تماس بگیرید. بی اهمیت بودن به پوسیدگی لاستیکها, می‌توانید آسیب خیلی بدی به موتور و کندانسور یخچال بزند.

به یاد داشته باشید که در صورتی که یخچال شما صدای زیادی دارد، مواد غذایی داخل یخچال سرد نیستند و یا خطایی بر روی صفحه نمایش یخچال ظاهر شده است؛ حتما با شماره ی تعمیرکار تخصصی یخچال تماس بگیرید تا رفع عیب یخچال خیلی زود انجام شود و از بروز ایرادات بیشتر در یخچال جلوگیری شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha