• دوشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400050402580
  • خبرنگار : 71415

انگلیس پسر رئیس جمهور گینه استوایی را تحریم کرد، آنها هم سفارتشان را بستند

انگلیس پسر رئیس جمهور گینه استوایی را تحریم کرد، آنها هم سفارتشان را بستند

دولت گینه استوایی امروز دوشنبه اعلام کرد، پس از آنکه انگلیس اقدام به تحریم پسر رئیس جمهور این کشور کرد، سفارتش را در این کشور می‌بندد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لندن روز پنجشنبه گذشته اقدام به اعمال تحریمهایی علیه "تئودورو اوبیانگ مانگو"، معاون اول و پسر رئیس جمهور گینه استوایی کرد. انگلیس اوبیانگ را متهم به اختلاس میلیونها دلار و صرف آن برای سبک زندگی تجملی خودش کرد. 

سیمئون اویونو اسونو، وزیر خارجه گینه استوایی به یک شبکه تلویزیونی این کشور گفت: اولین تصمیمی که دولت این کشور گرفته تعطیل کردن کامل هیات دیپلماتیک ما در لندن است.

این وزیر خارجه اظهار کرد، گینه استوایی "مداخله در امور داخلی این کشور که ناقض اصول قوانین بین‌المللی است را نخواهد پذیرفت".

بر اساس اعلام وزارت خارجه انگلیس، اوبیانگ مانگو در فساد و ارتشا دست داشته و عملا بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار را صرف خودروهای گرانقیمت و املاک مجلل در سراسر جهان کرده و میزان ۲۷۵۰۰۰ دلار را نیز برای یک دستکش با پوشش کریستال که در اصل توسط مایکل جکسون خواننده آمریکایی پوشیده می‌شد، صرف کرده است.

دولت گینه استوایی در بیانیه‌ای این تحریمها را "یکجانبه و غیرقانونی" خوانده و عنوان کرده که معاون رئیس جمهور این کشور "هیچ سرمایه گذاری در بریتانیا نکرده است".

در یک بیانیه این دولت آمده است: تحریمهای بی اساس اعمال شده از سوی دولت انگلیس توسط دستکاری‌ها و دروغهایی که برخی سازمانهای غیردولتی علیه تصویر خوب گینه استوایی ترویج داده‌اند، توجیه شده‌اند. تئودورو انگوئما اوبیانگ مانگو پسر تئودورو اوبیانگ انگوئما مباسوگو، پر سابقه‌ترین رئیس جمهور گینه استوایی است که از ۱۹۷۹ رئیس جمهور این کشور بوده است.

این پسر او که همچنین با مقامهای آمریکایی و فرانسوی نیز از بابت اتهامات فساد مشکل پیدا کرده، اغلب به عنوان جانشین تعیین شده از سوی رئیس جمهور در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha