• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400050502995
  • خبرنگار : 71516

فلسطین: سیاست دولت جدید اسرائیل مثل دولت‌های قبلی است/تاکید مصر بر ادامه رایزنی‌ها درباره غزه

فلسطین: سیاست دولت جدید اسرائیل مثل دولت‌های قبلی است/تاکید مصر بر ادامه رایزنی‌ها درباره غزه

سفیر مصر در فلسطین اعلام کرد که این کشور به تماس‌ها با طرف‌های بین المللی برای بازسازی غزه و تثبیت آتش بس ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، طارق طایل، سفیر مصر در فلسطین طی مراسم سفارت این کشور در رام‌الله به مناسبت عید ملی مصر به طرح این کشور برای بازسازی غزه و شروع برداشتن آوارها برای کلید زدن پروژه‌های بازسازی اشاره کرد و گفت: ما به تماس‌ با طرف‌های بین المللی برای بازسازی غزه و حمایت از تلاش‌ها در راستای تثبیت آتش بس و آشتی به عنوان اولویت مصر و فلسطین ادامه می‌دهیم.

وی درباره تلاش‌های مصر درخصوص حمایت از روند صلح گفت: تلاش‌های ما در دو سطح انجام شده است. اول ایجاد ساختار همکاری سه جانبه مصر، اردن و فلسطین با هدف ایجاد دیدگاه مشترک برای تعامل با چالش‌ها. این ساختار به عنوان نتیجه اول در نشست وزرای خارجه عرب و اعلام مجدد حمایتشان از حقوق فلسطین و احیای طرح صلح عربی موفقیت آمیز بود. سطح دوم پیشبرد احیای روند صلح در سطح بین المللی و انجام تماس‌ها در سطح بین المللی از جمله کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه است.

محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین نیز طی این مراسم گفت: مصر شریک فلسطین در مقابله با سیاست شهرک سازی اسرائیل در اراضی فلسطین به ویژه قدس و حمایت از راهکار تشکیل دو کشور است. امسال ۳۰ سال از نشست صلح مادرید گذشت و فرصت‌های صلح به دلیل سیاست‌های اسرائیل درباره گسترش شهرک سازی، انهدام منازل، یهودی سازی قدس، یورش به مسجد الاقصی و محاصره غزه و ایجاد ایست‌های نظامی در کرانه باختری درحال از بین رفتن است. سیاست دولت جدید اسرائیل مثل دولت‌های قبلی است.

وی گفت: منطقه درحال حاضر در یک خلأ سیاسی است و چیزی که برای پر کردن این خلأ مناسب است کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه و یک نشست بین المللی است. درحال حاضر تغییر بزرگی در افکار عمومی جهان در قبال فلسطین رخ داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha