• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400050503015
  • خبرنگار : 50212

فرمانده سپاه ساوه:

تفکر جهادی مهمترین مولفه قوی شدن نظام اسلامی در گام دوم انقلاب است

تفکر جهادی مهمترین مولفه قوی شدن نظام اسلامی در گام دوم انقلاب است

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه ناحیه ساوه با اشاره به اینکه تبدیل تهدیدها به فرصت فلسفه اصلی فعالیت گروههای جهادی است، گفت: تفکر جهادی مهمترین مولفه قوی شدن جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب است.

سرهنگ پاسدار حجت‌الله دستجانی در گفت‌وگو با ایسنا به آغاز فعالیت گروههای جهادی در شهرستان ساوه اشاره کرد و افزود: فرهنگ و گفتمان جهادی در بین جوانان و نوجوانان این مرزوبوم وجود دارد و با گذشت زمان متجلی می شود که از افتخارات انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی به حضور جوانان در عرصه‌های مختلف تشکیل نهضت انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی اشاره کرد و افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب یک دستورالعمل راهگشا برای محور قرار دادن جوانان در ماموریت‌های مختلف نظام اسلامی تبیین شده است.

او در ادامه، ایمان و اخلاص را رکن اصلی فعالیت جهادی دانست و اظهار کرد: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی در هر جا عرصه بر کشور تنگ شده و محرومیتی وجود داشته این جوانان بوده‌اند که با تفکر بسیجی و روحیه جهادی ورود پیدا کرده و مشکلات را برطرف کرده اند.

فرمانده سپاه ساوه فعالیت گروه های جهادی را یک کار تشکیلاتی دانست و افزود: انتقال فرهنگ کار و تلاش شاکله فعالیت گروه های جهادی در جامعه است که با حضور خالصانه و دلسوزانه خود در متن جامعه با مشکلات مردم آشنا شده و برای برطرف کردن نارسائی‌ها و کمبودها تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گروه های جهادی با حضور در مناطق محروم، محرومیت‌ها را از نزدیک مشاهده می‌کنند، تصریح کرد: فقدان زیرساخت‌های لازم در نقاط محروم و نبود مدیر انقلابی و جهادی در راس کار موجب می شود تا محرومیت در کشور شکل بگیرد و باید با کار جهادی و با بهره گیری از توان نیروی جوان انقلابی به دنبال رفع محرومیت باشیم.

سرهنگ دستجانی با اشاره به مشکلاتی که مردم خوزستان در حوزه آب و هوا با آن مواجه هستند، گفت: مردم این استان چندین سال است که درگیر مشکل آب و هوا هستند و این مشکلات شایسته مردمی که هفت درصد منابع جهان در اختیار کشور آنهاست، نیست. عقب ماندگی‌ها به دلیل نبود روحیه کار و تلاش و فرهنگ جهادی است و حضور گروه های جهادی منجر به انتقال فرهنگ کار و تلاش جمعی و جهادی خواهد شد.

وی تصریح کرد: کار جهادی در مناطق محروم منجر به ایجاد و تقویت عدالت جهادی در جامعه خواهد شد و تحقق عدالت اجتماعی موجب تقویت اعتماد عمومی مردم نسبت به حاکمیت می شود. وقتی مردم نسبت به کمبودها اعتراض رسانه‌ای می‌کنند به دلیل آن است که کمبودها و مشکلات آنها دیده نشده است و انگیزه‌ای برای حل مشکلات وجود ندارد در حالی که حضور نیروهای جهادی موجب دیده شدن و چشیدن مشکلات و اتخاذ راهکار مناسب برای حل آنان خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه بسیج الگوی تبدیل تهدید به فرصت است، تصریح کرد: تفکر جهادی و بسیجی حلال مشکلات جامعه است و جهاد برای خدمت به مردم یک فرصت مغتمی است تا در عرصه‌های مختلف بویژه در شرایط کرونایی برای مردمی که شایسته بهترین نوع خدمت رسانی هستند ورود پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: تفکر جهادی و بسیجی تهدیدهای متاثر از کرونا را به فرصت تبدیل کرد و با عملیاتی کردن طرح شهید سلیمانی در قالب پیشگیری و درمان این بیماری و نیز توزیع بسته‌های معیشتی با عنوان کمک‌های مومنانه به یاری ملت شتافت. بسیج اجازه نداد دشمنان از نارسائی‌ها و کمبودها پتکی بسازند و بر سر این ملت بزنند.

او بیان کرد: امیدواریم با استقرار دولت انقلابی جوان بتوانیم موضوع دولت‌سازی و تمدن‌سازی را با حضور مومنامه آحاد مختلف مردم محقق کنیم و انقلاب اسلامی را به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) متصل کنیم تا شکاف طبقاتی در جامعه از بین رفته و عدالت در جهان حکفرما شود و ملت ایران طعم واقعی عدالت را بچشند.

سرهنگ دستجانی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۰۰ گروه جهادی در ساوه بیان کرد: این گروه‌ها به‌ طور میانگین از پنج نفر تا ۱۷ نفر در عرصه‌های مختلف عمرانی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی ساماندهی شده‌اند که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و برنامه آنها حضور در مناطق محروم و ساخت و ساز برای مردم این مناطق است که در گام نخست ۲۰ گروه جهادی از حوزه دانش‌آموزی فعالیت جهادی خود را طبق برنامه ریزی های بعمل آمده عملیاتی خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha