• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400050503033
  • خبرنگار : 71505

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران عنوان کرد

لزوم ارائه گزارش حناچی از آخرین اقدامات و توافقات احتمالی برای پادگان ۰۶

لزوم ارائه گزارش حناچی از آخرین اقدامات و توافقات احتمالی برای پادگان ۰۶

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: شهردار تهران باید به صورت شفاف و رسمی آخرین اقدامات و توافقات احتمالی به عمل آمده درباره پادگان ۰۶ را کتبا به شورا اعلام و گزارش نماید.

به گزارش ایسنا، محمدجواد حق شناس در سیصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: پیرو تذکرات و مکاتبات مکرر پیشین در خصوص تفاهم نامه شهرداری تهران با ارتش پیرامون اراضی پادگان ۰۶ دال بر مخالفت اعضای شورای شهر با هر نوع توافق منجر به ساخت و ساز انبوه و ضرورت حفظ فضای باز آن اراضی برای شهر بنا به دلایل اعلامی همچون تعارض جدی محتوای توافق با رویکرد شهر نفروشی شورای پنجم ، وجود ابهامات جدی در مبانی قانونی و محتوای توافقات اولیه، وجود ابهامات جدی در برخی پنهان کاری و عدم طی مراحل قانونی و اطلاع رسانی و اخذ مجوزهای لازم از شورا در توافقات اولیه ، وجود نگرانی های جدی در مورد آثار زیست محیطی ، اجتماعی و فرهنگی ، ترافیکی و اقتصادی و عدم انجام مطالعات لازم موضوع را منتفی می دانست و اعلام مکتوب شهرداری مبنی بر اینکه توافقات با ارتش نهایی نشده و در جریان بررسی و مذاکره می باشد مسئله را خاتمه یافته تلقی می کرد.

وی افزود: اما متاسفانه برخی گزارش ها  و اخبار رسانه ای حاکی بر نوعی پنهان‌کاری و توافقات پشت پرده بین شهرداری و ارتش می باشد لذا ضمن تذکر اکید به شهردار محترم اعلام می دارد.مقتضی است شهردار محترم به صورت شفاف و رسمی آخرین اقدامات و توافقات احتمالی به عمل آمده را کتبا به شورا اعلام و گزارش نماید. همچنین معامله پادگان ۰۶ جزو معاملاتی است که طبق آیین نامه معاملاتی شهرداری مستلزم تصویب شورا و تأیید وزارت کشور می باشد، لذا هرگونه توافق و قرارداد احتمالی بدون طی مراحل قانونی یاد شده فاقد اعتبار خواهد بود.

وی ادامه داد: هرگونه تخلف شهرداری در باب پنهان‌کاری ، فساد احتمالی ، تعهد بدون اخذ مجوز از شورا و عدم طی تشریفات قانونی در این خصوص مستوجب پیگرد قانونی است و انتظار می رود مراجع قضایی حساسیت و توجه لازم را مبذول دارند. با توجه به هماهنگی های به عمل آمده و مکاتبه جناب آقای دکتر سید مصطفی میرسلیم نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به حضور مقام معظم رهبری درخصوص نحوه واگذاری پادگان ۰۶ به شهر با سیاق و روال واگذاری پادگان قلعه مرغی و تغییر کاربری نظامی به فضای سبز شهری و تبدیل آن به بوستان ولایت و نیز حساسیت افکار عمومی مقتضی است شهردار محترم از هرگونه نهایی سازی توافقات تا زمان اعلام نظر مقام معظم رهبری خودداری نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha