• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400050503416
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان هشدار داد:

خطر افزایش بیماری‌ها با کاهش مشارکت اجتماعی سالمندان در دوران کرونا

خطر افزایش بیماری‌ها با کاهش مشارکت اجتماعی سالمندان در دوران کرونا

ایسنا/سمنان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان خطر افزایش احتمالی بیماری‌ها با کاهش مشارکت اجتماعی سالمندان در دوران کرونا خبر داد.

دکتر سیدمجتبی اکرم  به کاهش مشارکت اجتماعی سالمندان و تحرک کمتر آنها در دوران کرونا پرداخت و اظهار کرد: اگر نرخ مشارکت سالمندان در اجتماع کاهش یابد، بیماری‌ها به سراغ آنان آمده و بیماری به تدریج برآنها غلبه می کند.

مدیر کل مدیریت درمان استان سمنان ضمن هشدار در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی‌توجهی به حفظ فاصله گذاری اجتماعی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر 40درصد خبر داد.

دکتر اکرم با اشاره به فعالیت های بخش درمان تامین اجتماعی در دوران کرونا اظهار کرد:بیش از ۱۸ ماه است که درگیر کرونا هستیم.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با ۸۰ بیمارستان در اختیار خود در سراسر کشور در کنار دانشگاه‌های علوم‌پزشکی قرار گرفته و در استان سمنان نیز بخشی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی در اختیار بیماران کرونایی است.

مدیر کل مدیریت درمان استان سمنان افزود: از ابتدای شیوع کرونا در اسفند ۹۸ در سطح استان سمنان هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش تامین اجتماعی سمنان بستری شده اند .

این عضو ستاد استانی مقابله با کروناویروس خاطرنشان کرد: علاوه بر این  تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بیمار نیز به صورت سرپایی در بیمارستان تامین اجتماعی سمنان  پذیرش و درمان شده اند.

وی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌ها در کشور و استان گفت: میزان مراعات پروتکل های بهداشتی متاسفانه به ۴۰ درصد تنزل یافته است.

این پزشک عمومی با بیان اینکه پذیرش بیماری و روش‌های مقابله با آن توسط مردم بسیار مهم است  افزود: باید نهادهای عمومی با روش‌های متنوع ، مردم را به رعایت مسائل بهداشتی دعوت و هدایت کنند.

دکتر اکرم به اهمیت مباحث روانی در درمان بیماری‌ها اشاره و تصریح کرد: به منظور کاهش بار روانی جامعه باید تلاش شود تا مدارس در سال تحصیلی جدید بازگشایی شود .

وی اظهار کرد: فعالیت در فضای مجازی برای دانش آموزان بسیار زیاد و نگران کننده شده است به نحوی که امر آموزش ، تنها درصد کمی از حضور آنان در این فضا را شامل می‌شود .

مدیر کل مدیریت درمان استان سمنان به کاهش مشارکت سالمندان و تحرک کمتر آنها در دوران کرونا پرداخت و گفت: اگر نرخ مشارکت سالمندان در اجتماع کاهش یابد، بیماری‌ها به سراغ آنان آمده و بیماری به تدریج برآنها غالب خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به پرهیز برخی از افراد از واکسیناسیون خاطرنشان کرد: اگرچه درصد کمی از مردم واکسینه شده اند ، اما باز هم مقاومت‌هایی در زمینه‌ی ثبت نام جهت انجام واکسیناسیون وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha