• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1400050503494
  • خبرنگار : 50291

روایت ۴۲ سالگی نماز جمعه ورامین؛

نماز جمعه وام دار هیچ حزب و فردی نیست

نماز جمعه وام دار هیچ حزب و فردی نیست

ایسنا/تهران در حالی امروز ۴۲ سالگی نماز جمعه ورامین را شاهد هستیم که عوامل برگزاری نماز جمعه و امام جمعه این شهرستان از حال و هوای برگزاری نماز جمعه در این شهر می گویند.

به گزارش ایسنا ، پنجم مردادماه مقارن با سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی به امر امام راحل و به امامت آیت الله طالقانی است، سنگری که در طول ۴۲ سال گذشته همواره خنثی کننده بسیاری از توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی بوده است.

اگر چه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مراکز استان ها و برخی شهرستان های کشور نماز جمعه اقامه می شد ، اما امروز به برکت استقرار نظام اسلامی در دور افتاده ترین نقاط کشور نیز سنگر عبادی و سیاسی جمعه در راستای اهداف انقلاب اسلامی قدم برمی دارد.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی که بیش از ۴۲ سال در شهرستان ورامین حضور داشته و منشاء بسیاری از اقدامات انقلابی و فرهنگی در این شهرستان بوده است ، در خصوص این حضور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: بنده با عنایت ویژه امام راحل به عنوان امام جمعه شهرستان ورامین انتخاب شدم و امروز  ۴۲ سال است که در ورامین قهرمان ، نماز جمعه اقامه می شود و مردم انقلابی ، مجاهد و قهرمان این شهرستان همواره حضوری پرشور در این همایش بزرگ و سنگر انقلاب داشته اند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین ادامه داد: نماز جمعه در واقع بهترین محل برای بررسی اوضاع سیاسی روز است و باید از آن برای طرح مشکلات مردم و مطالبه از مسئولان برای حل آن، بصیرت افزایی و خنثی سازی توطئه های دشمنان در طول هفته استفاده کرد.

امام جمعه شهرستان ورامین که با توجه به اقامه ۴۰ ساله نماز جمعه در کشور، باسابقه ترین امام جمعه کشور لقب گرفته است، ادامه داد: چنین همایش بزرگ با کمترین امکانات و سراسر مردمی و با عشق و علاقه، هر هفته برگزار می شود و مرجع طرح مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی روز است و باید قدر این همایش بزرگ و مردمی را بدانیم و در جهت تقویت آن تمام تلاش خود را به کار بندیم.

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ، در خصوص سالروز نماز جمعه در سراسر کشور و علی الخصوص در دیار ۱۵ خرداد ، بیان کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، ایجاد پایگاه‌های نماز جمعه در نقاط مختلف کشور است.

رییس ستاد نماز جمعه شهرستان ورامین خاطر نشان کرد: امروز برکات و آثار تشکیل نماز جمعه در کشور به عنوان خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی محسوب شده و ضد انقلابیون و استکبار تلاش دارند تا این پایگاه دینی، سیاسی و اجتماعی را تضعیف کنند.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: در طول ۴۲ سال گذشته ، پایگاه  نماز جمعه‌ ، حوادث و برهه های دشوار و سختی را گذرانده‌، اما به برکت وجود ائمه جمعه بیدار و آگاه و بصیرت مثال زدنی مردم، همین نماز جمعه به سنگری برای خنثی سازی توطئه دشمنان بدیل شده است.

امام جمعه موقت ورامین اظهار کرد: قرآن کریم و روایات معصومین(ع) اهمیت خاص و ویژه ای را برای اقامه نماز جمعه قائل هستند ، به طوری که یکی از سوره های قرآن کریم به نام جمعه نامگذاری و برای کسانی که در نماز جمعه حاضر می شوند، اجری عظیم محسوب خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران گفت: شهرستان ورامین از جمله اولین شهرهایی است که پس از برپایی نماز جمعه در تهران ، شاهد تشکیل نماز جمعه بود به طوری که با انتصاب آیت الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی از طرف امام راحل ، بیش از ۴۳ سال از اقامه نماز جمعه در ورامین می گذرد.

وی عنوان کرد: تقدیم پنج شهید عضو ستاد نماز جمعه شهرستان ورامین به عنوان نگینی بر تارک نماز جمعه این شهرستان می درخشند، به طوری که این تعداد شهدا در نماز جمعه شهرستان های کشور کم نظیر و مایه مباهات است.

عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران بیان کرد: شهید رمضانعلی دبستاد ، شهید زواره ، شهید سید مصطفی محمودی ، شهید مرتضی اکبری و شهید احمدی پنج شهید ستاد نماز جمعه ورامین را تشکیل می دهند که همواره راه و روش آنان زینت بخش فعالیت های اعضای کنونی ستاد است.

حسن رجبی عضو ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ورامین در گفتگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: ارائه گزارش به مردم توسط مسئولان به صورت سخنرانی و برپایی میز خدمت نقش مهمی در اطلاع رسانی و حل مشکلات دارد.

وی ادامه داد: ارتباط چهره به چهره مدیران با مردم در نماز جمعه و پاسخگویی به سئوال و دیدگاه‌های آنها و همچنین برپایی نمایشگاه از فعالیت‌ها سبب جلب اعتماد و دلگرمی قشرهای مختلف به نظام اسلامی می‌شود.

این عضو پر سابقه ستاد نمازجمعه ورامین عنوان کرد: تاکنون مدیران دولتی برخی دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه گزارش و برپایی میز خدمت در نماز جمعه اقدام کردند که با استقبال مردم همراه بوده است.

رجبی بیان کرد: آمادگی ستاد نماز جمعه برای سخنرانی مسئولان ، ارائه گزارش و برپایی میز خدمت با هماهنگی قبلی وجود دارد که دستگاه‌ها می توانند از این فرصت استفاده کنند.
حامد تاجیک خاوه یکی از جوانان عضو ستاد نماز جمعه شهرستان ورامین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ، با اشاره به حضور افراد جوان و با تجربه در این ستاد بیان کرد: ستاد نماز جمعه شهرستان ورامین متشکل از اعضای جوان و باتجربه است.

وی با تأکید بر این نکته که اعضای ستاد نماز جمعه از روزهای تعطیل خود می گذرند، بیان کرد: بسیاری از اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان ورامین، در روزهای تعطیل و از ساعات اولیه صبح برای برگزاری باشکوه نماز جمعه تلاش می‌کنند و این امر شایسته تقدیر و سپاس است.

تاجیک خاوه با اشاره به موفقیت های نماز جمعه ورامین در حوزه های گوناگون ادامه داد: حضور رایگان اعضای ستاد نماز جمعه و فعالیت‌های ثمربخش آنان سبب شده تا امروز این پایگاه مقدس در شهرستان ورامین به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند.

محمد بیات معاون اجرایی قرارگاه جهادی و فرهنگی نماز جمعه ورامین در گفتگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: در خصوص مواسات و ندای رهبری و کمک به محرومین نماز جمعه در هر شبانه و روز در حال خدمت به محرومین است ، خدمات پزشکی و درمانی افراد مستضعف در شهرستان ورامین به صورت رایگان و توسط ستاد نماز جمعه و دفتر امام جمعه برگزار می شود.

وی ادامه داد: حضور جهادگران به مناطق محروم شهرستان ، خدمات و تاسیسات به روستائیان ، دیدار با پدران و مادران شهدا ، توزیع بسته های غذایی به محرومین ، اشتغال به کار برای جوانان ، تهیه جهیزیه به تازه عروسان ، ویزیت رایگان و.... از خدماتی است که توسط نماز جمعه در طول دهه های مختلف انجام شده و باقوت به این کار ها ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha