• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۱:۳۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400050603685
  • منبع : نمایندگی کردستان

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

جهاد دانشگاهی حلقه واسط علم و صنعت است

جهاد دانشگاهی حلقه واسط علم و صنعت است

ایسنا/کردستان امام جمعه بیجار فلسفه وجودی جهاد دانشگاهی را ارتباط بین علم و صنعت عنوان کرد و از جهاددانشگاهی به عنوان نهادی موثر در این زمینه یاد کرد.

حجت الاسلام علی مرادی سه‌شنبه (۵ تیرماه) در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن تبریک به مناسبت در پیش بودن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی را به تمامی سربازان جهادی اعم از خواهران و برادران تبریک می‌گویم.

وی افزود: امیرالمومنین (ع) در حدیثی علم را موجب سلطه و سلطنت می‌داند و جامعه‌ای که فاقد علم باشد مورد استعمار، استثمار و تسلط دیگران قرار می‌گیرد.

امام جمعه بیجار گفت: دوران کنونی به دلیل سواستفاده کشورهای پیشرفته از علم به نوعی دوران "توحش مدرن" قلمداد می‌شود؛ در چنین دورانی خلا جایگاهی به نام جهاد دانشگاهی احساس می‌شد و خوشبختانه با تاسیس این نهاد به شیوه ای علمی مجموعه‌های دانش بنیان حمایت و شناسایی شدند و جهاد همواره با شناسایی و راهنمایی جوانان خلاق در سرنوشت کشور موثر بودند.

وی با اشاره به نام جهاد دانشگاهی، گفت: آنچه که مسئولین این نهاد با برکت مدنظر قرار دهند آن است که  باید اقدامات به صورت جهادی صورت پذیرد تا شاهد شکوفایی بیشتر این نهاد باشیم.

حجت الاسلام مرادی به فلسفه وجودی جهاددانشگاهی اشاره و بیان کرد: تلاش جهاددانشگاهی باعث شده که مجموعه‌های مختلف علم را با صنعت پیوند دهند و خدمات بسیار ستودنی برای کشور انجام شده است.

وی افزود: رفع موانع نیاز به استقامت، صبوری، پشتکار و یافتن راه برداشتن موانع دارد و جهاددانشگاهی در این جهت موفق عمل کرده است؛ با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" جهاددانشگاهی باید تلاش کند تا با پشتیبانی، موانع را به روش علمی همراه با تلاش و پشتکار برطرف کند.

امام جمعه بیجار در پایان از عملکرد جهاد دانشگاهی بیجار ابراز رضایت کرد و یادآور شد: امیدواریم که جهاددانشگاهی در سطح استان کردستان و کشور موفق باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha