• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۷:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400050603724
  • خبرنگار : 50416

بزرگ شمردن عید غدیر، بروز رسانی دین است

بزرگ شمردن عید غدیر، بروز رسانی دین است

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر بزرگداشت عید غدیر و برگزاری جشن در دهه ولایت را بعنوان نقطه عطفی در دین دانست و گفت: بزرگ شمردن عید غدیر، بروز رسانی دین و بیعت با امامت، ولایت و نیز تجدید بیعت با قوه متعالیه امامت و ولایت است تا هم خود و هم آیندگان مان صراط مستقیم را ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دین بدون امامت و ولایت علی (ع) و اولاد علی (ع) دین ناقصی است، اظهار کرد: از عید غدیر بعنوان اتمام نعمت یاد می‌کنند یعنی دین بدون علی(ع) نعمت ناتمام است. از طرفی انسان عاقل همیشه بدنبال نعمت تام و کمال است زیرا ناقص، انسان را به سر منزل مقصود نمی‌رساند.

برقراری، ناقصی دین در فقدان امامت و ولایت را به معنای نبود دین دانست و گفت: این ناقصی به معنای نبود دین است نه کمبود دین و دلیل بر این عرض، بیان نورانی خدای متعال است که به پیامبر خاتم فرمود " آنچه به تو از ناحیه خدای تو نازل شده است، ابلاغ کن که اگر این ماموریت را ابلاغ نکنی، رسالتت را انجام ندادی."

وی ادامه داد: با توجه به فرموده خدای متعال، در صورت عدم ابلاغ ماموریت، پیامبر(ص) هیچ کاری انجام نداده است نه اینکه ناقص انجام داده باشد پس دین بدون امامت و ولایت به معنای نبود دین است نه اینکه به معنای کمبود دین باشد.

امام جمعه ملایر از بزرگداشت عید غدیر و برگزاری جشن در دهه ولایت بعنوان نقطه عطفی در دین و ایمان افراد یاد کرد و افزود: بزرگ شمردن عید غدیر، بروز رسانی دین و بیعت با امامت، ولایت و نیز تجدید بیعت با قوه متعالیه امامت و ولایت است تا هم خود و هم آیندگان‌مان صراط مستقیم را ادامه دهیم.

برقراری تصریح کرد: زمانی که از امیر المومنین (ع) سوال شد که منظور از " اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ" در نماز چیست، ایشان فرمود" من صراط مستقیم هستم" پس امامت و ولایت به معنای ثابت قدم ماندن در صراط مستقیم است.

وی با اشاره به اینکه همیشه برای صراط مستقیم از تابلو استفاده می‌شود اما برای جاده‌های فرعی و غیر مستقیم تابلویی نمی‌زنند، بیان کرد: گرامی داشت هر ساله عید غدیر به معنای تابلو زدن و نشان دادن صراط مستقیم برای بندگان خداوند است. بزرگداشت این عید بزرگ سفارش خدا و پیغمبر خدا است.

امام جمعه ملایر ضمن اشاره به بخشی از خطبه غدیر، خاطر نشان کرد: پیامبر خاتم در این خطبه فرمود" همه حاضران به غایبان و همه پدران به فرزندان تا روز قیامت، واقعه غدیر خم را اطلاع دهند و کسی که حرف  مرا نسبت به امامت و ولایت رد کند، مورد غضب خداوند است." و سپس فرمود" خدایا هر کسی که علی (ع) را یاری می‌کند، یاری کن و هر کس او را خار می‌کند، خار کن."

برقراری با تأکید بر اینکه هر کس امیر المومنین (ع) را یاری نکند، نفرین پیامبر گریبان‌گیر او خواهد شد، اضافه کرد: هزار و ۴۰۰ سال قبل پیامبر خاتم دست امیر المومنین (ع) را گرفت و او را بعنوان امام بر حق و ولی خدا بر روی زمین معرفی کرد و امروز در سال ۱۴۰۰، سید علی خامنه ای، سلاله پاک غدیر خم، منصب ولایت را بدست گرفته است.

امام جمعه ملایر در پایان یادآور شد: اگر امروز با سید علی بیعت کنیم، یقین بدانید اگر ۱۴۰۰ سال قبل بودیم، در برکه غدیر با امیر المومنین بیعت می‌کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha