• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400050603998
  • خبرنگار : 71402

کشته شدن ۳ نظامی ارمنستان در درگیری مرزی با جمهوری آذربایجان

کشته شدن ۳ نظامی ارمنستان در درگیری مرزی با جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع ارمنستان امروز چهارشنبه گزارش داد، سه سرباز ارمنستان در درگیری مرزی با جمهوری آذربایجان کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع ارمنستان آمده است: در نتیجه درگیری‌ها که پس از حمله یگانهای نیروهای مسلح آذربایجان آغاز شد، سه تن از طرف ارمنستانی کشته و دو نظامی دیگر زخمی شدند.

‌آذربایجان و ارمنستان سال گذشته یک جنگ شش هفته‌ای را سپری کردند که در آن نیروهای آذربایجان، نیروهای ارمنی را از بخش‌هایی از قلمروهایی که در منطقه ناگورنو-قره‌باغ تحت کنترل داشتند، بیرون کردند.

این جنگ در منطقه ناگورنو-قره‌باغ با آتش‌بسی با میانجی‌گری روسیه پایان یافت اما در سال جاری میلادی درگیری‌ها در مرز همچنان به صورت پراکنده ادامه یافته و گاها باعث تلفات شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۶ ۱۳:۱۵

شروع کننده درگیری ارمنستانه که جوابش رو هم گرفته و خواهد گرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۸ ۱۰:۳۸

دقیقا علی جان اگر روسیه آتش بس رو اجرا نمیکرد پس از قره باغ آذربایجان کل شهرهای آبا و اجدادی خودش رو که ۱۰۲ سال پیش دولت شوروی سابق به ارمنی ها بخشیده بود رو آزاد میکرد و حتی ایروان رو که اساسا ایروان خانلیقی بهش میگفتن و بیش از ۵۵ درصد ساکنانش آذربایجانی بودند رو باز پس گرفته بود ولی ایندفعه اگر دوباره آتش جنگ شعله ور بشه نیروهای ارتش آذربایجان تا ایروان خواهند رفت و دیگر هیچ ارمنی در قفقاز نخواهد ماند.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۸ ۰۶:۴۴

ارمنستان جعلی باکمک کشورهای مسیحی خاک آذربایجان رو تصرف کرده که انشاالله ایروان رو که دویست سال پیش ارامنه باکمک روس گرفته باز خواهیم گرفت. ارمنستان جعلی خاک آذربایجان است. تمام.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۸ ۱۰:۳۳

ایسنای عزیز شما اگر خبرگزاری های خارجی را دنبال کنید ارمنستان اشغالگر در مرز آتش بس را ابتدا نقض کرد که سرباز آذربایجانی را به ضرب گلوله اسنایپر کشت اینها تنشون می‌خاره باز ، کشورهای اروپایی پاشینیان رو شارژ کردند و میخان قفقاز رو همیشه نا امن نگه دارند ولی این به مذاق روسیه که این روزها نگران ناامنی مرزهای اصلی خودش هم هست خوب نیست و پوتین هم شدیداً براجرای توافقنامه سه جانبه تأکید داره و آخر سر اگر درگیری هم رخ بدهد روسیه چراغ سبز خودش رو به آذربایجان داده چون طرف ارمنی نمیخاد صلح کنه و دالان زنگنه زور رو باز کنه ولی این کار خواهد شد چه بسا به زور گلوله و آتش بازی و ترکیه هم در این مسیر همراستا با روسیه و آذربایجان هست .

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۸ ۱۹:۰۴

ایران ❤ آذربایجان ❤

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۸ ۲۰:۱۲

فقط تقسیم اراضی مشکل راحل میکند وگرنه راه حل موقت کارسازنیست واذربایجان باید هرلحظه منتظرناامنی باشدهمچنین مرزارمنستان

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۶ ۱۰:۰۷

جانبداری خبرگزاریهای تهران از ارمنستان اشغالگر کاملاً معلوم است !! این پاشینیان بود که علیرغم توافق روس ساخته سال پیش مبنی بر ایجاد کوریدور زنگه زور که البته به ضرر حکومت تهران است،فرمودند که این کوریدور ایجاد نخواهد شد !! و طبعاً همان طور که علییئف اشاره کرد این کوریدور یا با دلخوشی و یا با طرق دیگر ایجاد خواهد شد فقط زمان لازم دارد !!