• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400050604232
  • خبرنگار : 71496

طرح اسرائیل برای مقابله با شرکت آمریکایی تحریم‌کننده شهرک سازی‌ها

طرح اسرائیل برای مقابله با شرکت آمریکایی تحریم‌کننده شهرک سازی‌ها

رسانه‌های عبری زبان فاش کردند، دولت رژیم صهیونیستی طرحی را برای مقابله با یک شرکت بستنی‌سازی آمریکایی که تصمیم به تحریم شهرک‌های اسرائیلی گرفته، تدوین کرده است.

به گزارش ایسنا، سایت عبری زبان "واللا" گزارش داد، کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نفتالی بنت تلاش کرد با تشکیل تیمی از وزارتخانه‌های مختلف از جمله امور خارجه، اقتصاد، دادگستری و سایر وزارتخانه‌ها، کمپینی را برای اعمال فشار شدید به شرکت آمریکایی "بن اند جری" و شرکت اصلی آن "یونی لیور" به راه بیندازد.

طبق گزارش واللا، هدف از این طرح این است که دو شرکت یاد شده مجبور شوند برای تغییر تصمیمشان درباره نفروختن تولیدات خود در شهرک‌های اسرائیلی واقع در مناطق مختلف کرانه باختری درخواست مذاکره با اسرائیل بدهند.

طبق گزارش سایت اسرائیلی " i۲۴"، روز دوشنبه نشستی برگزار شد و تمامی اعضای تیم یاد شده با تخصص‌های مختلف ابعاد این موضوع را بررسی کردند.

سه روز پس از اینکه شرکت آمریکایی یاد شده تصمیم خود را اعلام کرد، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی برای نمایندگی‌های خود در شمال آمریکا و اروپا پیام‌هایی حاوی دستورالعمل آغاز یک کمپین تبلیغاتی علیه دو شرکت بن اند جری و یونی لیور و نیز تحت فشار گذاشتن کارگران آنها شامل سرمایه‌گذاران و صاحبان املاک و مستغلات آنها ارسال کرد.

طبق طرح وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، نمایندگی‌های این رژیم باید بیشترین تعداد نهادها و چهره‌هایی را که می‌توانند به انتشار محکومیت صریح و شدید تصمیم شرکت بن اند جریز تشویق کرده و به فعالیت‌های اعتراضی علنی و مشهود همانند اظهارنظرها، انتشار مقاله‌ها و گفتگو با مسؤولان مهم این شرکت‌ها و دیگر اقدامات اعتراضی تحریک کنند.

بر اساس گزارش سایت "‌ i۲۴"، از دیپلمات‌های اسرائیلی خواسته شده پیام‌های این رژیم درباره اینکه دو شرکت یاد شده با جنبش جهانی تحریم اسرائیل معروف به "بی‌دی‌اس" همکاری کرده‌اند، منتشر کنند.

در پی تصمیم شرکت بن اند جری، گلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا به دلیل نگرانی از گسترش این تحریم، برای ۳۵ ایالت آمریکا که قوانینی علیه "بی‌دی‌اس" دارند، پیام‌هایی ارسال کرده و از آنها خواست محدودیت‌ها و مجازات‌هایی را علیه شرکت یاد شده به دلیل تصمیمش برای توقف فروش در شهرک‌ها در نظر بگیرند.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی فاش کرد که قصد دارد از این ایالت‌ها بخواهد این قوانین را علیه این شرکت اجرا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha