• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400050604267
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل اعلام کرد:

قرنطینه بسیاری از بیماران کرونایی در منزل/ واکسیناسیون در اردبیل سرعت می‌گیرد

قرنطینه بسیاری از بیماران کرونایی در منزل/ واکسیناسیون در اردبیل سرعت می‌گیرد

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: 10 برابر بیماران بستری در بیمارستان‌ها، افراد کرونایی قرنطینه شده در منزل داریم که مراقبت با تلاش خانواده‌ها از این بیماران در حال انجام است.

اکبر بهنام‌جو روز سه شنبه6 مرداد ماه در جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: وضعیت قرمز کرونایی علاوه بر اردبیل، در سه شهر دیگر گرمی، مشگین‌شهر و خلخال نیز برقرار شده و تعداد بیماران بستری کرونایی به بیش از 400 نفر رسیده است.

وی با انتقاد از رعایت نشدن موازین بهداشتی در رستوران‌ها و باز بودن برخی از تالارها تصریح کرد: اکیپ‌های نظارتی باید هر چه سریعتر با متخلفان برخورد کرده و نسبت به پلمب این واحدها اقدام سریعی را انجام دهند.

استاندار اردبیل گفت: در آستانه آغاز ماه محرم و برگزاری آیین‌های عزاداری قرار گرفتیم که همچون سال گذشته با تلاش هیئت امنای مساجد و دستجات عزاداری قرار است سوگواری سیدالشهدا (ع) در فضای باز و به دور از مساجد مسقف انجام شود.

بهنام‌جو افزود: اگر مردم در هفته‌های آینده موازین اعلام شده به ویژه زدن ماسک، دوری از تجمعات و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند ما با بحران پیک پنجم کرونا و فراگیری آن در همه شهرهای استان روبه‌رو خواهیم شد که جمع کردن این پیک تا مهرماه به طول خواهد انجامید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ضروری است همه با احساس مسئولیت در این مرحله از شیوع ویروس خطرناک کرونا هوشیاری خود را حفظ کرده و در صورت مشاهده علایم اولیه سرماخوردگی با مراجعه به بیمارستان‌ها و یا قرنطینه خانگی از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

بهنام‌جو به سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در استان اردبیل نیز اشاره کرد و ادامه داد:‌ در حال حاضر روزانه چهار هزار دز واکسن در بین گروه‌های سنی و پرخطر تزریق می‌شود.

وی اضافه کرد: با واکسیناسیون 75 درصد گروه سنی بالای 70 سال شرایط برای واکسیناسیون گروه سنی 60 تا 70 سال مهیا شده و تاکنون فرآیند تزریق واکسن به خوبی در حال انجام است.

بهنام‌جو بیان کرد: تا امروز 126 هزار دز واکسن در مرحله اول و دوم تزریق شده که 92 هزار دز آن در نوبت اول و 34 هزار دز در نوبت دوم به گروه‌های سنی تزریق شده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: بیماران زمینه‌ای باید قبل از زدن واکسن معاینات پزشکی خود را انجام داده و افراد مبتلا نباید حضور در مراکز تجمیعی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در چهار مرکز تجمیعی در اردبیل و مراکز بهداشتی در شهرستان‌ها با نوبت‌بندی واکسیناسیون در حال انجام است و کار در این مرحله با قوت و قدرت به پیش می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha