• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400050604312
  • خبرنگار : 50180

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه ای کرمانشاه:

اقبال کمِ کرمانشاهی‌ها به شرکت در دوره‌های مهارت‌آموزی/تعهد آموزش پنج میلیون نفر ساعت را داریم

اقبال کمِ کرمانشاهی‌ها به شرکت در دوره‌های مهارت‌آموزی/تعهد آموزش پنج میلیون نفر ساعت را داریم

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه ای استان کرمانشاه از اقبال کم کرمانشاهی‌ها به شرکت در دوره های مهارت آموزی انتقاد کرد.

یاور محمدی امروز(ششم مرداد) در نشست خبری مجازی به مناسبت هفته مهارت، با اشاره به اقبال کم کرمانشاهی ها به هزینه کردن در حوزه مهارت‌آموزی، گفت: افراد اگر بدانند مهارت آموزی شانس اشتغال آنها را بالا می برد، حتما در این حوزه بیشتر هزینه خواهند کرد.

محمدی سپس سهمیه مهارت‌آموزی استان را در سال جاری در دو بخش دولتی و خصوصی پنج میلیون و 135 هزار نفر ساعت عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا آموزش های مهارتی در سه ماه اول سال تعطیل بوده و هم اکنون هم مراکز دولتی و خصوصی فعالیت کاملی ندارند، بعید است تحقق سهیمه مهارت‌آموزی استان را در پایان سال شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ادامه راه اندازی مراکز کسب و کار فنی و حرفه ای را یکی از اولویت های مجموعه فنی و حرفه ای استان در سال جاری برشمرد و گفت: تاکنون دو مرکز کسب و کار را در استان راه اندازی کرده و تا پایان سال چند مرکز دیگر را هم به این مراکز اضافه خواهیم کرد.

 محمدی ادامه داد: امسال همچنین اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار با هدف ارائه آموزش های مهارتی کاربردی یکی از اولویت های مهم استان در حوزه آموزش‌های مهارتی است.

وی اشاره‌ای هم به برنامه‌ریزی برای آموزش 2500 نفر از بیکاران استان برای جذب در واحدهای در حال احداث پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استان داشت و گفت: آموزش این افراد در استان قطعی است و بر اساس تعهدی که وزارت نفت در تفاهمنامه داده پیمانکاران موظف به بکارگیری این افراد در پروژه های نفت و گاز خواهند بود.

 وی سپس در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی مرکز تربیت مربی غرب کشور در استان کرمانشاه، گفت: هم اکنون این مرکز یکسری فرایندها را طی کرده و مجوز آموزش مربیان در رشته هایی مثل مکانیک، ابزار، کارآفرینی و ... را هم گرفته‌ایم، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا هنوز رسما کار آموزش مهارت مربیان را شروع نکرده است.

محمدی در پایان با بیان اینکه در استان کرمانشاه 18 مرکز دولتی آموزش های فنی و حرفه ای را به متقاضیان ارائه می دهند، افزود: همچنین 2600 آموزشگاه بخش خصوصی در استان مجوز فعالیت دارند.


انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha