• جمعه / ۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400050805261
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

فتوای مقام معظم رهبری به آزادی قره باغ کمک شایانی کرد

فتوای مقام معظم رهبری به آزادی قره باغ کمک شایانی کرد

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: فتوای مقام معظم رهبری در آزادسازی قره باغ یکی از راهبردهای اصلی بود که به تقویت روحیه نیروهای آذری در غلبه بر دشمنان کمک کرد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: ماجرای خوزستان در عین اینکه کاشف از قصور مسؤولین بود اما کاشف از امور دیگر هم شد. یکی از آنها کشف از عمق کینه و فرصت طلبی دشمنان این خاک و دشمنان ایران عزیز است. در رأس آنها حمایت وزارت خارجه آمریکا از اغتشاش و آشوب بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در ایران، کوچکترین تظاهراتی صورت بگیرد اروپایی‌ها فورا بیانیه می‌دهند و دخالت می‌کنند اما بدترین خشونت در آمریکا صورت گرفت حتی ارتش را به خیابان‌ها آوردند و کنگره تسخیر شد ولی اروپا یک کلمه حرف نزد.

عاملی گفت: تحریم و بلوکه شدن ثروت ایران در خارج از کشور، قطعا بخشی از عوامل مؤثر در مشکلات ناشی از کمبود آب است اما حالا همان تحریم کننده‌ها برای خوزستانی‌ها اشک تمساح می‌ریزند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در انفجار اهواز در سالگرد دفاع مقدس، ده‌ها نفر جان خود را از دست دادند و بعدا معلوم شد همه آنها از طرف اسرائیل و منافقین مأموریت داشته و آموزش دیده بودند و حالا همان قاتلین عرب‌ها برای عرب خوزستانی اشک تمساح می‌ریزند.

عاملی اضافه کرد: ما از دولت فعلی ایران گلایه‌مندیم که در طول این هشت سال بارها و بارها سوژه‌های بزرگی دست دشمنان غدار ما داد و با آماده کردن زمینه شماتت، غرور ملت ما را شکست که ما از هرچه بگذریم، از این نخواهیم گذشت.

وی تصریح کرد: عربستان، کویت و قطر تصمیم گرفته‌اند طرح خاورمیانه سبز را با کاشتن 4 میلیارد نهال اجراء کنند در حالی که آب آنها جز از دریا تأمین نمی‌ شود و آب را تصفیه کرده سپس در درخت کاری مصرف می کنند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود گفت: به دشمنان این ملت هم که در حادثه خوزستان به وجد آمدند و بوی شیرینی به مشام‌شان خورد و الان با نافرمانی ملت ما در برابر دستورات آنها در حال غیظ هستند می‌گوییم از غیظ، انگشتان خود را گاز بگیرید.

عاملی افزود: اخیرا الله شکور پاشازاده ریاست محترم اداره مسلمانان قفقاز در یک اقدام بسیار شایسته در خصوص تأثیر فتوای رهبر معظم انقلاب در آزادی قره باغ سنگ تمام گذاشت و گفت: "فتوای حضرت آیت الله خامنه‌ای نوید بخش پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ و بازپس گیری اراضی اشغالی شد و جمهوری آذربایجان را به پیروزی رساند."

وی افزود: من تشکر خودم و اهالی استان را به ایشان ابلاغ می‌کنم و هزاران بار ایشان را تحسین می‌کنم چرا که ایشان بعد از این فتوی، مورد هجمه شدید عده‌ای در آذربایجان و ترکیه قرار گرفت.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: کسانی که اعتراض کردند، از ماهیت مرجع، فتوای مجتهد و رهبر و هویت شیعه بی‌خبر هستند در حالی که با فتوای مجتهد جامع الشرائط، مخصوصا با فتوای رهبری تکلیف بسیار سنگینی بر عهده مقلّدین می‌آید و از طرفی مقلّد از جهت رسیدن به مقام شهادت اطمینان خاطر پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha