• شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400050905499

توصیه‌های پلیس بافق برای مقابله با اعتیاد فرزندان

توصیه‌های پلیس بافق برای مقابله با اعتیاد فرزندان

ایسنا/یزد فرمانده انتظامی شهرستان بافق از خانواده‌ها خواست تا جهت پیشگیری از هر نوع اعتیاد فرزندانشان اعم از مواد مخدر تا بازی‌های رایانه ای، مهارتهای آن‌ها را افزایش دهند.

 سرهنگ «شهرام طولابی نژاد» با هشدار به خانواده‌ها در مورد هر نوع اعتیاد، گفت: خانواده‌ها درباره مواد اعتیادآور اطلاعات کافی کسب کنند و مهارت‌های فرزندان خود را افزایش دهند و با توجه به افزایش اوقات فراغت فرزندانشان، جهت جلوگیری از اعتیاد به فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای، از تجهیزات هوشمند محدود کننده استفاده کنند.

وی افزود: خانواده‌ها باید فضایی ایجاد کنند که فرزندان در آن احساس آرامش نمایند و شرایطی ایجاد کنند که فرزندان، آنها را محرم اسرار خود بدانند.

فرمانده انتظامی بافق تصریح کرد: با تقویت قدرت اعتماد به نفس، تصمیم گیری و از بین بردن افسردگی و کمرویی فرزندان، آن‌ها را در برابر شرایط آسیب‌زا مقاوم سازید و راه مقاومت و پایداری در برابر فشار همسالان برای مصرف موادمخدر را به فرزندانتان بیاموزید تا از نه گفتن به آنها نترسند.

وی ادامه داد: موانع را بردارید و به فرزندانتان انگیزه داده و از آنها حمایت کنید و عقاید خود را به زور به آنها تحمیل نکنید و سعی کنید حتی الامکان صدایتان ملایم و دوستانه باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: نظم و قانون مناسب و سازنده مشخصی در خانواده برقرار سازید و برای سرپیچی از آنها تنبیهات مناسبی در نظر بگیرید و قاطعانه آنها را به مرحله اجرا در بیاورید.

سرهنگ طولابی‌نژاد با بیان این که فرزندان خود را قبل از رسیدن به سنین بحرانی نسبت به مضرات و عواقب ویرانگر مصرف مواد مخدر آگاه کنید، گفت: از چگونگی دوستیابی و معاشرت فرزندان خود با دیگران آگاه باشید و با والدین دوستانشان ارتباط برقرار کنید.

فرمانده انتظامی بافق به خانواده‌ها تأکید کرد: باید خانواده‌ها برای اوقات فراغت فرزندانشان برنامه‌ریزی کنند و همواره آنان را برای مطالعه، ورزش و تفریحات سالم ترغیب کرده و زمینه این امور را برایشان فراهم کنند.

وی با اشاره به این که فکر انتقادی از ویژگی‌های دوران بلوغ و نوجوانی است و نباید آن را در فرزندان سرکوب کرد، افزود: فرزندان را به رعایت اصول مذهبی و انجام فرایض دینی تشویق کنید و در شرایط بحرانی، فشارها و تنش‌های روحی، راهنما و همراه فرزندان باشید و هرگز فضای خانواده را متشنج نکرده و از مشاجره و بحث‌های بیهوده بپرهیزید.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی بافق در پایان خاطرنشان کرد: از تنها گذاشتن فرزندان خود در منزل به ویژه هنگامی که به مسافرت یا مهمانی می‌روید، به طور جد خودداری کنید و همواره در نظر داشته باشید که خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد نقش بسیار مؤثری در مقایسه با نیروی انتظامی و سایر سازمان‌های مسئول بر عهده دارند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha