• شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400050905662

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹  دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

بیماران کرونایی از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها خودداری کنند

بیماران کرونایی از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها خودداری کنند

ایسنا/خراسان رضوی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیماران کرونایی به طور مستقیم به بیمارستان مراجعه نکنند،گفت: اکنون بیمارستان‌ها مملو از مبتلایان کرونا است و این موضوع خدمات‌رسانی را با چالش مواجه می‌کند.

دکتر علی اصغر انجیدنی در این خصوص اظهار کرد: مردم برای انتقال بیماران کرونایی بدحال باید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و اگر بیمار بدحال نیست به مراکز سرپایی ۱۶ ساعته یا درمانگاه‌های عمومی و تخصصی سطح شهر مراجعه کنند و در صورت نیاز و با تشخیص پزشک بیمار به بیمارستان‌ها ارجاع داده شود.

وی افزود: هم‌اکنون روزانه حدود  ۵۰۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۱۵ ‌ نفر بر اثر کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان‌ رضوی بستری هستند که ۱۴۲۵ نفر از آنان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که علاوه‌ بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،انجیدنی تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های  استان خراسان‌ رضوی را ۳۸۵ نفر عنوان کرد وگفت: با کمال تاسف سیر پیش‌رونده تعداد مبتلایان به کرونا در موج پنجم از نوع  سویه دلتا همچنان درحال افزایش است و در روزهای آینده اگر چاره‌اندیشی صورت نگیرد ما در خدمات‌رسانی به بیماران دچار چالش خواهیم شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha