• شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400050905731
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

علی نیکزاد:

جایگاه مناطق آزاد باید در کشور تقویت شود

جایگاه مناطق آزاد باید در کشور تقویت شود

ایسنا/آذربایجان غربی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی بدون مزاحمت قوانین و مقررات و یابخش دولتی باید صورت بگیرد.

علی نیکزاد امروز  ۹ مرداد در حاشیه سفر به ماکو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بررسی های انجام شده معلوم شد که بیشترین مشکلات موجود در مناطق آزاد کشور در محور مزاحمت دولتی‌ها و بعضی از قوانین دست و پاگیر در جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق آزاد است.

وی عنوان کرد: باور ما این است که واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی بدون مزاحمت قوانین و مقررات و یابخش دولتی باید صورت بگیرد که خودشان بتوانند با نظارت، هدایت و حمایت دولت و خصوصی بتواند در مناطق آزاد به فعالیت خود ادامه بدهد. 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طی سفری که به منطقه آزاد ماکو داشتیم، مسائل و مشکلات حوزه های مختلف همچون توسعه راه‌های ارتباطی، موضوع پروژه فاضلاب شهری، چهار خطه کردن راهها، بحث مدارس شهری و روستایی، موضوع سد کرم آباد پلدشت که باید به افتتاح برسد مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

وی باتاکید براینکه جایگاه مناطق آزاد در کشور باید تقویت شود، گفت: ما باید در مجلس کمک کنیم مناطق آزاد نیز باید پای کار باشد تا این نقاط از ایران به عنوان سکوهای پرتاب در جهت صادرات محور بودن و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در سطح کلان مطرح باشند.

به گفته نیکزاد، سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو  در این منطقه ایران با ۳۹۷ هزار هکتار وسعت کارهای خوبی را انجام داده است و توسعه خوبی در منطقه صورت گرفته است که باید این توسعه پایدار باشد.

به گزارش ایسنا، وی از سفر به شاهین دژ و تکاب و بررسی موانع و مشکلات این شهرستان ها نیز خبر داد و افزود:  ماحصل این سفر در جلسه ای که با حضور ۱۷ نفر از مسئولین دولتی از معاونین وزیر تا مسئولین بخش ها در مباحث مختلف مطرح خواهد شد .


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha