• شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400050905795
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

امام جمعه میاندوآب:

تمام دولت های بعد انقلاب توجه ویژه ای به جایگاه نماز جمعه داشتند

تمام دولت های بعد انقلاب توجه ویژه ای به جایگاه نماز جمعه داشتند

ایسنا/آذربایجان غربی امام جمعه میاندوآب گفت: زیر ساخت جذب جوانان برای شرکت در نماز جمعه را باید فراهم کرد.

حجت‌الاسلام حمید حسن زاده با اشاره به اینکه در دین اسلام جایگاه نماز جمعه با توحید، امامت و جهاد در یک ردیف قرار دارد و اهمیت این فریضه الهی را می‌رساند، افزود: ضروری است جایگاه نماز جمعه را بیش از پیش در بین جوانان معرفی کنیم و با برنامه ریزی و ایجاد زیرساختهای لازم جوانان را برای شرکت در این فرضیه مهم الهی_سیاسی جذب کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از سوره‌های ۱۴ گانه قرآن سوره جمعه است که یکی ازآیه‌های آن اهمیت نماز را می‌رساند، گفت: خداوند در این سوره خطاب به مسلمانان می‌فرماید در روز جمعه کار و زندگی معامله را تعطیل کنید و به سوی نمازجمعه بشتابید و اگر متوجه شوید این کار برای شما بهتر است.

حجت‌الاسلام حسن زاده با تاکید براینکه اسلام دین اجتماعی بوده و به سه اجتماع حج، نماز جماعت و نماز جمعه اهمیت می‌دهد،  اظهار کرد: در بین این سه، نماز جمعه به خاطر ویژگی‌هایش جایگاه والاتری دارد، چراکه حج یکبار در سال و با تعداد محدودی از مردم برگزار می‌شود و نماز جماعت خطبه در آن خوانده نمی شود و در جمع‌های کوچک برگزار و خطبه، سخنرانی و بصیرت‌افزایی در آن وجود ندارد ولی نماز جمعه در قالب بزرگتر در شهرهای بزرگ با دو خطبه که سیاسی و عبادی است و با دین و سیاست مردم در در ارتباط است که با هیچ اجتماعی قابل قیاس نیست.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: همه دولت‌هایی که از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمدند توجه ویژه‌ای به جایگاه نمازجمعه  در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و ... داشتند و منویات رهبر اسلامی را در ارائه کردند.

وی باشاره به ویژگی های ائمه جمعه گفت: امام جمعه باید متقی، با تقوا، باسواد، ،خطیب و سخنران، اهل مطالعه، فرهنگ شناس، مردمی و در کنار مردم باشد و زبان گویای مردم برای مطالبات مردم از مسئولین است و در مقابل زیاده‌خواهی زیاده‌خواهان و برخی از مسئولین مقاومت کند.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اهمیت جذب جوانان به نماز جمعه ادامه داد: ایجاد گروه مشاوران جوان برای امام جمعه در بخش خواهران و برادران وحضور آن‌ها در سطح شهر برای ترویج نماز جمعه، زدن بنر نماز جمعه توسط ستاد اقامه نماز جمعه در ادارات، حضور امام جمعه  در میادین ورزشی، پایگاه‌های بسیج، حلقه‌های صالحین در روستاها و اطراف شهر، حضور فعال در فضای مجازی همگام با جوانان، صحبت‌های جوان پسند در خطبه‌های نمازجمعه از شیوه‌های جذب جوانان به نماز جمعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha