• شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400050905803
  • منبع : نمایندگی همدان

واکسیناسیون به تنهایی برای مهار ویروس کرونا کافی نیست

واکسیناسیون به تنهایی برای مهار ویروس کرونا کافی نیست

ایسنا/همدان استاندار همدان از تزریق ۲۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون به تنهایی برای مهار ویروس کرونا کافی نیست.

سید سعید شاهرخی شنبه ۹ مردادماه در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان همدان، اظهار کرد: در حال حاضر فقط شهرستان فامنین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز هستند.

شاهرخی تصریح کرد: مراسم محرم در فضای باز، با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و بهتر است که مردم در این ایام، نذورات خود را به‌صورت خشک به دست نیازمندان برسانند.

وی با اشاره به افزایش چهار درصدی واکسیناسیون در هفته گذشته، ادامه داد: تا کنون ۲۵۰ هزار دُز واکسن در استان همدان تزریق شده‌است.

استاندار همدان، خاطرنشان کرد: ۲۹ درصد علت ابتلا به ویروس کرونا، شرکت در اجتماعات و ۶۹ درصد، دورهمی‌های خانوادگی است.

شاهرخی با بیان اینکه واکسیناسیون به تنهایی برای مهار ویروس کرونا کافی نیست، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کاهش مرگ‌ومیر کرونا بسیار تأثیرگذار است و مردم نقش بسیار مهمی با رعایت پروتکل‌ها ایفا می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه  با تأکید براینکه کمبودی از نظر واکسن در استان وجود ندارد، گفت:واکسن به تنهایی کافی نیست و باید پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی به‌صورت جدی تا پایان از بین رفتن این ویروس، رعایت شود.

دکتر رشید حیدری‌مقدم اظهار کرد: کمبودی از نظر واکسن در استان وجود ندارد و با برنامه‌ریزی مشخص، واکسیناسیون اقشار جامعه، صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۴۲۴ نفر به‌صورت سرپایی به مراکز درمانی، مراجعه کردند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در استان همدان،حیدری‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی باید توجه ویژه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی در ایام محرم، داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha