• شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۸
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1400050906200
  • خبرنگار : 71489

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع خبر داد:

انجام نخستین عملیات اطفای حریق از سوی نیروهای مسلح ایران در ترکیه

انجام نخستین عملیات اطفای حریق از سوی نیروهای مسلح ایران در ترکیه

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع از حضور هواپیمای آتش نشان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در شهر مولا در جنوب ترکیه و انجام اولین عملیات اطفا حریق با ظرفیت ۴۰ تن آب خبر داد.

به گزارش ایسنا، خلبان نوری آل آقا، رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: عصر امروز تیم عملیات اطفای حریق و هواپیمای آتش نشان طراحی شده به دست متخصصین جوان ایرانی با ظرفیت ۴۰ تن آب در شهر مولا و حضور یافت.

وی به افزایش آتش با وزش بادهای منطقه‌ای و گسترش آتش به مناطق دیگر اشاره و اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، امیدواریم با اضافه نمودن ظرفیت دو بالگرد دیگر در روز آتی به منطقه بتوانیم به اطفا مناطق بیشتر و جلوگیری از پیشرفت حریق کمک نماییم.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه «خلبانان و تیم تخصصی اعزامی با علاقه و اعتقاد خالصانه به انجام عملیات مشغول هستند»، خاطرنشان کرد:  کیفیت حضور تیم ایرانی، کار را نسبت به دیگر تیم‌های اعزامی از کشورهای همسایه متمایز می‌کند و این افتخار ایرانی و ایران است.

در همین زمینه سفیر کشورمان در آنکارا نیز از مشارکت هواپیمای ایلوشن اطفای حریق وزارت دفاع کشورمان در عملیات مهار آتش در  جنوب ترکیه خبر داد.

محمد فرازمند در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت: «مشارکت هواپیمای ایلوشن اطفای حریق وزارت دفاع کشورمان در عملیات مهار آتش در  جنوب ترکیه. هلی کوپترهای اطفای حریق وزارت دفاع نیز از فردا در این عملیات امدادی شرکت خواهند کرد. همسایگان یکدیگر را تنها نخواهند گذاشت.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۹ ۲۳:۴۸

این کار قابل افتخار است.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۰ ۰۰:۰۲

وقتی جنگل های عزیز زاگرس در آتش می سوزند کجا هستید

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۰ ۰۵:۴۱

تو اگه باغبونی باغچه خودتو بیل بزن، وقت سوختن زاگرس کجا بودین