• یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400051006354
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه برگزار می شود

چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه برگزار می شود

ایسنا/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه در مهرماه سال جاری برگزار می شود.

عبید رستمی امروز (۱۰مرداد) در جلسه ویژه برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری اظهار کرد: با رعایت پروتکل ها و اطلاعیه های بهداشتی از سوی ستاد کرونای استان، چهارهمین کنگره کشوری شعر عاشوریی قروه در مهرماه سال جاری با حضور شاعران برجسته استان و کشور در شهر قروه برگزار می شود.

وی افزود: یکی از برنامه های شاخص دینی و مذهبی این اداره کل در سطح استان، کنگره شعر عاشورایی قروه است، نیاز هست با هم افزایی و تعامل با ادارات و سازمان های مرتبط در برگزاری باشکوه این کنگره معنوی تلاش های فراوانی صورت گیرد.

رستمی اضافه کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری کنگره شعر عاشورایی، ترویج فرهنگی ایرانی - اسلامی، آشنایی جوانان و نوجوانان با ویژگی های شخصیتی و فضایل حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارش، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فرهنگی از جمله شعر دینی، اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و ارتقای فرهنگی شعر عاشورایی در ادبیات شاعران کردستان است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در خصوص شرایط و مقررات شرکت در کنگره عنوان کرد: آثار ارسالی در هیچ رویداد فرهنگی و شعری دیگر شرکت نکرده باشد، ارسال آثار در کلیه سبک ها و قالب های شعر بلامانع است، هر شاعر می تواند سه اثر به دبیرخانه ارسال و به منظور راحتی ارسال آثار به دبیرخانه اپلکیشن ویژه برای این منظور طراحی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ویژه کنگره این دوره ارسال آثار با موضوع ایثار و شهادت به ویژه اشعار در وصف رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی نیز پذیرفته خواهد شد.

رستمی در پایان یادآور شدند: تجلیل از خادمان امام حسین(ع) و پیرغلامان و خانواده شهدای شاخص قروه در مراسم اختتامیه کنگره زینت بخش این رویداد فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha