• یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400051006818
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۰ مرداد

عذرخواهی روحانی از مردم/بایدونبایدهای کابینه سیزدهم/آخرین خبر از نتایج انتخابات شورای شهر

عذرخواهی روحانی از مردم/بایدونبایدهای کابینه سیزدهم/آخرین خبر از نتایج انتخابات شورای شهر

دولت سیزدهم/ اظهارات رییس جمهور در آخرین جلسه هیات دولت دوازدهم/ طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، با نزدیک شدن به مراسم تنفیذ و تحلیف رییس‌جمهور منتخب و زمان ارائه لیست کابینه دولت سیزدهم از سوی سید ابراهیم رئیسی جهت اخذ رای اعتماد، این روزها بحث در رسانه ها و فضای مجازی در مورد ترکیب کابینه آینده بیشتر از قبل افزایش یافته است؛چنان‌چه در این راستا برخی از رسانه‌ها اقدام به انتشار لیست‌هایی به عنوان لیست‌های احتمالی کابینه دولت آینده کرده‌اند.

در همین رابطه تعدادی از  کارشناسان سیاست خارجی و امر دیپلماسی به بیان بایدها و نبایدهای وزیر خارجه دولت سیزدهم پرداختند که گزارش کامل آن را می توانید اینجا بخوانید.

احتمال دعوت از محمدجواد ظریف برای حضور در کابینه آتی از سوالاتی بود که خبرنگاران در حاشیه جلسه امروز هیات دولت از ظریف پرسیدند و او در  پاسخ گفت که ما دعوت شده‌ایم که برای کابینه جدید دعا کنیم و همین کار را هم خواهیم کرد.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی وظیفه همه فعالان سیاسی را کمک به رییسی در دولت آینده دانست و از اصلاح طلبان هم خواست که به دولت رییسی کمک کنند و افزود:  گفت: رییسی تا الان با تدبیر عمل کرده و خود را به یک مجموعه وابسته نکرده و از بقیه هم جدا نکرده است و می گوید من رئیس جمهور همه هستم. وظیفه ما همراهی و کمک به اوست. همه مردم باید کمک کند حتی اصلاح طلبان هم باید کمک کنند. دولت موجود هم باید به او کمک کند و مثل دورههای گذشته، دوگانه دولت موجود و منتخب شکل نگیرد. اینکه روحانی بعد از اعلام نتایج به دیدار رئیسی رفت کار خیلی خوبی بود.اگر مشکلات کشور حل شود همه در رفاه خواهند بود و نه فقط یک گروه خاص و اگر  وضعیت خراب شود، همه ضرر می کنند.

همچنین هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم ناظر و مطالبه گر است،‌ در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:‏به آقای ‎رئیسی پیشنهاد می‌کنم زیر بار ‎سهم خواهی‌ها با سوء استفاده از نام مجلس و هر نهاد دیگر نروند، پس از طی این مرحله ضعف‌های آن وزیر یا مدیر به نام شما تمام خواهد شد.

مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) برگزار و منتخب ملت ایران توسط ولی فقیه به سِمت «ریاست جمهوری» منصوب می‌شود.

بنا بر اعلام سعید خطیب‌زاده،  سخنگوی وزارت امور خارجه نیز نزدیک به چند ده هیات از کشورهای مختلف برای شرکت در مراسم تحلیف به تهران سفر می‌کنند. این هیات ها در سطح روسای جمهور ، روسای دولت ها ، روسای مجلس ، وزیران امورخارجه و فرستادگان ویژه هستند.

عذرخواهی روحانی از مردم در آخرین جلسه هیات دولت دوازدهم نیز از خبرهای پربازدید امروز بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخشی از این جلسه  با بیان اینکه مردم عزیز ما از لحاظ معیشت ناراحتند و حق آنها هم هست، باید ببینیم در شرایط جنگ چه کار می‌توانستیم انجام دهیم، ادامه داد: چندین بار تاکید کردم که سیاست اقتصادی من، وفور در بازار است و ما توانمان را در این زمینه بکار گرفتیم؛ اما معنای این کار این نیست که کار ما بی نقص بوده است، حتماً نقص داشتیم و ما معصوم نیستیم و تلاش ما بر این بوده که عیب و نقصی مان کمتر باشد، اما اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم عذرخواهی و طلب عفو و رحمت می‌کنیم، برای اینکه در حد توانمان در آن شرایط اقدامات خود را انجام دادیم.

در حاشیه همین جلسه رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ابهامات زیادی دارد، تاکید کرد: مجلس برای این تشکیل نشده که حق را محدود کند، حتماً برای بخش محتوای نامناسب و غیراخلاقی در فضای مجازی دولت و مجلس باید مدیریت کند، اما به بهانه این نباید کل فضای مجازی را فیلتر و مسدود کرد. به نظرم مردم ما آنچه که مورد استفاده روزمره‌شان قرار می‌گیرد حق‌شان محسوب می‌شود.

دیگر اخبار مرتبط با طرح صیانت از فضای مجازی را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

طرحی نهایی نشده/ با فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی و محدودکردن کسب‌وکارها مخالفیم

بدون توجه به توسعه کسب و کارهای اینترنتی طرحی در مجلس تصویب نمی‌شود

بسیاری از موافقان طرح صیانت در توییتر و تلگرام حساب کاربری دارند

فضای مجازی شبیه مرزهای یک کشور است / اینترنت آمریکا، دست نظامیان است

***

ابطال نتایج انتخابات شوراها در ۱۰ شهر بنا بر اعلام هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

پس از بررسی شکایت واصله از هیئت‌های عالی استان ها و با توجه به اسناد و مدارک تخلفات انتخاباتی، انتخابات رودهن، بومهن، پردیس، قرچک، باقرشهر، کهریزک، گرمدره، ماهدشت، بهارستان اصفهان و کامیاران باطل اعلام شده است.

پیامی خداحافظی راب مک ایر  به مناسبت اتمام ماموریتش در ایران که در صفحه رسمی اینستاگرام سفارت انگلیس در ایران منتشر شده، از اخبار پرمخاطب بامداد امروز بود.

در پیام سفیر انگلیس آمده است: از رفتن ناراحتم و احساس می‌کنم که کار من در اینجا تمام نشده، اما می‌دانم که جانشین من این مسوولیت را همراه با احساسی مشابه ادامه خواهد داد. من شاهد رنج مردم ایران از تحریم‌ها بوده‌ام، ما در تلاش هستیم تا راهی دیپلماتیک برای بازگشت به توافقی پیدا کنیم که امیدواری به اقتصاد ایران و اعتماد بین ایران و جامعه بین‌المللی را بازگرداند.

همچنین گزارش کامل ایسنا از گفت وگوهای خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت دوازدهم را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۱ ۱۶:۱۴

عذر خواهی مگه برای مردم یا کشور نون و آب میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟