• یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400051006918
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد:

مهری با نشاط با واکسیناسیون فرهنگیان اصفهان تا نیمه مرداد

مهری با نشاط با واکسیناسیون فرهنگیان اصفهان تا نیمه مرداد

ایسنا/اصفهان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام اینکه تا امروز حدود ۴ هزار نفر از فرهنگیان استان علیه کرونا واکسینه شده اند، گفت: امیدواریم تا پایان شهریور همکاری نداشته باشیم که واکسن نزده باشد و بتوانیم مهرماه با نشاطی آغاز کنیم.

محمد اعتدادی در مراسم افتتاح مرکز واکسیناسیون فرهنگیان اصفهان که امروز (یکشنبه-۱۰ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش و براساس سند ملی واکسیناسیون مقرر شد در مردادماه واکسیناسیون فرهنگیان در سراسر کشور انجام شود. در این راستا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و به ویژه معاونت بهداشتی دانشگاه مراکزی جهت واکسیناسیون فرهنگیان آماده کردیم که امروز هم دو مرکز تجمیعی در شهر اصفهان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون در سراسر استان از دهم مردادماه فعال شده، گفت: واکسیناسیون همکاران فرهنگی در سراسر استان در مراکزی که از قبل پیش بینی شده و متعلق به آموزش و پرورش و یا مراکز بهداشت شهرستان ها است انجام می شود.

اعتدادی با اعلام اینکه تا امروز حدود ۴ هزار نفر از فرهنگیان استان علیه کرونا واکسینه شده اند، ابراز امیدواری کرد که نیمه مردادماه دوز اول واکسن به همه فرهنگیان تزریق شود و تا پایان شهریور همکاری نداشته باشیم واکسن نزده باشد و بتوانیم مهرماه با نشاطی آغاز کنیم.

تزریق واکسن کرونا به ۷۷۰ هزار نفر در استان

کمال حیدری-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مراسم با قدردانی از کارکنان مرکز بهداشت استان که چندین ماه است برای واکسیناسیون جامعه زحمت می کشند و روز به روز کار سنگین تر می شود، گفت: ما برای سلامت مردم تلاش می کنیم ولی مردم و مسئولان بی خیال شده اند. تعجب می کنم ما با وجود شرایط سخت و مشکلات زیاد تا اینجا تلاش کردیم اما حالا که واکسیناسیون درحال انجام است، وضعیت جامعه اسفبار شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۵۷۰ تخت بیمارستانی اشغال است و آلارم هشدار به صدا درآمده، تاکید کرد: اگر به اشغال ۳ هزار تخت بیمارستانی رسید سیستم درمان برای کرونا و غیر کرونا قفل می شود. پیش از این خوشحال بودیم که رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک در جامعه نهادینه شده بود ولی متاسفانه جامعه کاملا بی خیال شده است، آن هم در شرایطی که ویروسی با قدرت سرایت بین پنج تا ۹ برابر در جامعه درحال چرخش است و از طرفی راهکاری جز واکسیناسیون وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه متاسفانه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه رها شده است، گفت: طی پنج ماه گذشته با تمام ظرفیت برای واکسیناسیون تلاش شده و به ۷۷۰ هزار نفر واکسن کرونا تزریق شده است و همچنان راه طولانی در پیش داریم. روزی ۲۷ هزار نفر واکسن دریافت می کنند و این عدد باید تا هفته آینده حداقل دو تا سه برابر افزایش یابد.

بدون واکسن میزان مرگ و میر ۸ تا ۱۰ برابر بود

وی با بیان اینکه سیستم بهداشت و درمان تکالیف سنگینی به دوش دارد اما جامعه رها شده است، گفت: هنوز ابتلا به کرونا در جامعه وجود دارد ولی آمار مرگ و میر پایین آمده است، درحالی که مردم فقط به مرگ و میر توجه می کنند اما با این وضعیت رعایت پرتکل ها اگر واکسن نمی زدیم حداقل ۸ تا ۱۰ برابر مرگ و میر داشتیم.

حیدری با اشاره به اینکه واکسیناسیون فرهنگیان از دغدغه های وزارت بهداشت بود، گفت: در سال تحصیلی گذشته آموزش مجازی برگزار شد ولی پرورش مغفول مانده بود و به همین دلیل شروع حضوری سال تحصیلی جدید با واکسیناسیون فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت. امیدواریم این مراکز تجمیعی واکسیناسیون نه فقط برای فرهنگیان که غیر فرهنگیان را نیز پوشش دهد و همه ظرفیت ها به میدان بیاید.

وی به اضافه شدن گروه های جدید به برنامه واکسیناسیون اشاره و اظهار کرد: با میزان واکسنی که در اختیار داریم می توانیم همه گروه های پرخطر را واکسینه کنیم، اما ورود گروه های جدید انرژی بیشتری از ما می گیرد و اگر طبق گروه سنی بود با سرعت بیشتری می توانستیم پوشش واکسیناسیون را تکمیل کنیم.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه تعجب آور و تاسف بار است

حیدری بار دیگر وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه را تعجب آور و تاسف بار دانست و گفت:  سیستم درمان درحال فلج شدن است و نقاهتگاه هایی در کنار بیمارستان ها دایر شده و در نمازخانه و کنار راهروهای بیمارستان ها تخت گذاشته می شود تا بیماران حداقل در بیمارستان و تحت نظر باشند، جدا از اینکه بخشی از افراد را برای ادامه درمان به منزل می فرستیم. درست است واکسن تزریق می شود اما اگر رعایت پروتکل ها نباشد ضربه بزرگی می خوریم. متاسفانه همیشه خوش خیال هستیم درحالی که باید عاقلانه جلو برویم.

رئیس مرکز بهداشت استان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم اعم از افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده یا نکرده اند، گفت: بزرگترین مشکل ما در مراکز تجمیعی واکسیناسیون بی نظمی است. پیامکی برای مردم می فرستیم و از آنها برای واکسیناسیون در روز و ساعت مشخص دعوت می کنند تا برای واکسن تشریف بیاورند، اما در یک روز که برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر پیام فرستاده و از آنها دعوت کرده ایم ۱۲ هزار نفر ممراجعه می کنند، در این شرایط چطور می توان مدیریت کرد؟!

وی با تاکید براینکه ما وظیفه خدمت رسانی به مردم را داریم، گفت: متاسفانه وقتی می گوییم دعوت نشده اید با همکاران ما برخورد می کنند، البته تعداد این افراد انگشت شمار است ولی بی نظمی باعث می شود نتوانیم به خوبی خدمت دهیم و امیدواریم مردم به پیامک ها توجه کنند، ما هم ظرفیت این مراکز را روز به روز بیشتر می کنیم. واکسن به اندازه کافی هست و مهم ظرفیت تزریق واکسن است که باید این ظرفیت ها را ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، با آغاز فعالیت دو مرکز واکسیناسیون فرهنگیان در اصفهان، واکسیناسیون فرهنگیان اصفهان علیه کرونا از امروز آغاز شد و پیش بینی می شود روزانه بیش از هزار واکسن به فرهنگیان اصفهان تزریق شود. فرهنگیان شاغل در نواحی یک، سه و پنج اصفهان در سالن ورزشی کانون امام خمینی(ره) واقع در خیابان ارتش و فرهنگیان شاغل در نواحی دو، چهار و شش در سالن ورزشی شهید خرازی واقع در کنار گذر اتوبان آقابابایی واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha