• یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400051007006
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول:

مراسم‌ محرم در قزوین مانند سال گذشته برگزار می‌شود

مراسم‌ محرم در قزوین مانند سال گذشته برگزار می‌شود

ایسنا/قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: در خصوص چگونگی برگزاری مراسم ایام محرم و صفر مسائل مختلف بررسی شد و همان ضوابط سال گذشته برقرا می‌شود؛ مراسم‌ باید در فضای آزاد انجام و زمان مراسم به ۲ ساعت محدود شود، همچنین دسته‌روی و پیاده‌روی نداریم.

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که یکشنبه ۱۰ مرداد ماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در خصوص چگونگی برگزاری مراسم ایام محرم و صفر مسائل مختلف بررسی شد و همان ضوابط سال گذشته برقرا می‌شود؛ مراسم‌ باید در فضای آزاد انجام و زمان مراسم به ۲ ساعت محدود شود، همچنین دسته‌روی و پیاده‌روی نداریم و استفاده از زنجیر و سنج نیز باید محدود شود، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز مورد تاکید است.

وی اظهار کرد: در حوزه نذورات نیز نباید هیئات نذری پخش کنند و پیشنهاد می‌کنیم نذری به صورت خشک میان نیازمندان توزیع شود، همه این‌ها به این دلیل است که تعادلی بین سلامت و برگزاری مراسم ایجاد و از شیوع کرونا جلوگیری کنیم و مراسم در شان برگزار شود، سازمان تبلیغات متولی این مراسم است و ورزش و جوانان و آموزش و پرورش باید فضای مورد نیاز را در اختیار هیئات قرار دهند.

جانشنین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: سال گذشته ناهماهنگی‌هایی وجود داشت و از هیئت‌ها سفته، سند و مواردی از این قبیل درخواست می‌شد که انتظار داریم امسال همراهی بیشتری صورت بگیرد و لازم است مسئولین هیئت مراقبت از فضایی که در دسترسشان قرار می‌گیرد را در دستور کار قرار دهند.

وی تاکید کرد: در خصوص نمایشگاه بین‌اللملی نیز از محل اعتبارات برنامه و بودجه، مبلغی در نظرگرفته خواهد شد که بخشی از هزینه‌های نمایشگاه در حین برگزاری واکسیناسیون جبران شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: به منظور فرهنگسازی و تذکر لسانی گروه‌هایی تحت عنوان آمران سلامت با همکاری بسیج، آموزش و پروش و هلال احمر درسطح شهر و مکان‌های شلوغ تذکر بدهند همانطور که قبلا تذکر دادیم و پاسخ گرفتیم.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش تعداد بیماران ناچار به قرنطینه خانگی هستیم، نباید قرنطینه خانگی توسط طرح شهید سلیمانی و هلال احمر رها شود و نیازمندی‌ها باید به درستی بررسی و کنترل شود.

این مسئول اظهار کرد: در مورد روز خبرنگار با توجه به اینکه در شرایط سخت و کرونایی قرار داریم، به جهت رعایت سلامت خبرنگاران رفت و آمدها باید محدود شود و دستگاه‌های اداری که میخواهند از خبرنگاران تقدیر کنند مسئول روابط عمومی‌ها  به صورت انفرادی به دفاتر رسانه‌ها مراجعه کنند و دید و بازدیدهای عمومی چند نفره ممنوع و  محدود است.

تاخیر در اجرای مصوبات ستاد کرونا به جان مردم آسیب می‌رساند

هدایت‌الله جمالی‌پور نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا به صورت جمعی و در کنار هم تصمیم گیری کردیم و توانستیم شرایط را به گونه‌ای تغییر دهیم که شرایط استان به وضعیت آبی برسد، در شرایط کنونی که شاهد افزایش شیوع کرونا هستیم دوباره باید همت کنیم تا استان به حالت عادی برگردد در این میان واکسیناسیون نیز بسیار کمک‌کننده است.

وی افزود: ارتش، هلال احمر و سپاه نیز در حوزه واکسیناسیون کنار ما قرار گرفتند و با به کار گرفتن ظرفیت‌های موجود کمک خوبی رساندند، رسانه‌ها نیز در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به خوبی عمل کردند، اگر مردم همراهی کنند می‌توانیم به راحتی شیوع کرونا را مدیریت کنیم، امروز شاهد برخی از ناهماهنگی‌ها هستیم که باید حل شود تا شاهد کاهش شیوع باشیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: در آستانه ماه محرم قرار داریم، ماه محرم برای ما از ارزش و جایگاه ویژه فرهنگی برخوردار است اما با پیک کرونا روبه‌رو هستیم و باید طوری تدبیر کنیم که برنامه‌های ما آسیب جانی برای مردم نداشته باشد، ویروس جدید سنین پایین جامعه را درگیر می‌کند و همین امر تدبیر برای برگزاری مراسم را ضروری‌تر می‌کند، سنین بالا را واکسینه کردیم و خوشحال بودیم اما متاسفانه ویروس سنین پایین را مورد هدف قرار داد؛ ما باید با ظرفیت و دانش موجود این پدیده را کنترل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همواره تاکید کردم که مصوبات ستاد کرونا جدی گرفته شود چرا که این مصوبات از اهمیت بالاتری برخوردار هستند و کمترین کوتاهی می‌تواند جان شهروندان را به خطر بیندازد، تقاضا می‌کنم همه اعضای ستاد نسبت به اجرای مصوبات دقت کنند و این اصل را در راس قرار دارند، در اغلب موارد اگر مصوبه‌ای به تاخیر بیفتد زیان مالی به همراه دارد اما بی‌تفاوتی به این مصوبات جان مردم را به خطر می‌اندازد، اگر کسانی نسبت به مصوبات اعتراض دارند باید در ستاد کرونا اعتراض خود را بیان کند تا به صورت جمعی بررسی شود.

جمالی‌پور بیان کرد: مرکز پژوهش‌های دانشگاه بین‌المللی باید کار پژوهشی جدیدی در حوزه شیوع کرونا در محلات مختلف استان را آغاز کند و با بررسی کانون‌های شیوع کرونا راهکار لازم برای پیشگیری از کرونا را ارائه دهد، اعتبار موردنیاز این پژوهش نیز تامین خواهد شد، امیدواریم با تدابیر و همراهی مردم بتوانیم شرایط را کنترل کنیم و به حالت عادی برگردانیم تا محیط استان محیط امن‌تری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha