• یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400051007018
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور:

آزادراه اصفهان-شیراز تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

آزادراه اصفهان-شیراز تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه تا چند ماه آینده آزادراه اصفهان-شیراز به بهره برداری می رسد، گفت: ۷۰ درصد سرمایه گذاری در حدود ۶۳ کیلومتر از آزادراه شرق اصفهان از محل صندوق بازنشستگی کشوری است که با وجود شرایط سخت کشور و افزایش تورم این کار ادامه یافت.

خیرالله خادمی عصر امروز (یکشنبه-۱۰ مرداد ماه) در مراسم افتتاح بخش پایانی پروژه ملی آزادراه شهید سردار حجازی (کنارگذر شرق اصفهان) حدفاصل پل فرودگاه تا پل نائین، اظهار کرد: این آزادراه یکی از راه های ارتباطی شمال به جنوب کشور است، همچنین در جنوب آن، بلندترین آزادراه کشور یعنی آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۲۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال آماده سازی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه در هدفگذاری مقرر شد این آزادراه طی چند مرحله به بهره برداری برسد، گفت: سال گذشته بخش اول آن به طول ۵۵ کیلومتر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه آزادراه شرق اصفهان جزو زیباترین آزادراه های کشور است، افزود: بخشی از آزادراه به طول۶ کیلومتر در محدوده نایین موجب کاهش ترافیک می شود و همچنین ۳۰ کیلومتر باقی مانده با همکاری سازمان همیاری ها و شهرداری ها در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و امیدواریم مجموع این آزادراه به طول ۹۳ کیلومتر به بهره برداری برسد.

خادمی افزود: ۷۰ درصد سرمایه گذاری حدود ۶۳ کیلومتر از آزادراه شرق اصفهان از محل صندوق بازنشستگی کشوری است که با وجود شرایط سخت کشور و افزایش تورم این کار ادامه یافت.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۶۲۲ کیلومتر آزادراه در دستور کار قرار گرفته است، توضیح داد: سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر آزادراه و امسال نیز ۷۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و بقیه نیز به طور متوسط با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد پیش بینی می شود که بخش عمده آن تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند.

مسیر اصفهان -شیراز ۱۳۰ کیلومتر کوتاه تر می شود

مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور نیز در این مراسم، اظهار کرد: آزادراه شرق اصفهان بیش از دو دهه معطل مانده بود که با پیگیری شرکت ساخت، صندوق بازنشستگی کشور و ... امروز به ثمر رسیده است.

علیرضا صلواتی افزود: این پروژه از سال ۸۳ آغاز شده است و امروز دومین بخش آن به بهره برداری می رسد و بخش سوم نیز به زودی به اتمام خواهد رسد و امیدواریم در ادامه آن آزادراه اصفهان- شیراز تا دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: با افتتاح آزادراه اصفهان شیراز ۱۳۰ کیلومتر از مسیر اصفهان به شیراز کوتاه تر و از ۴۸۰ به ۳۵۰ کیلومتر کاهش می یابد و امیدواریم با احداث بخش اصفهان – ایزدخواست بخشی از طول این مسیر هم کم شود.

مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور تاکید کرد: آزادراه شرق اصفهان یکی از آزادراه های نمونه کشور و شش خطه است و در سرتاسر آن گاردریل سه موجه وجود دارد و تا به امروز در آن تصادفی نداشته ایم و امیدواریم با همکاری بخش های مختلف این پروژه به زودی به بهره برداری نهایی برسد.

عباس رضایی- استاندار اصفهان نیز اظهار کرد: وضعیت کرونا در کشور و استان اصفهان اصلا خوب نیست و خانواده ها باید مراقب سلامت خود باشند. امروز اعلام شد که میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به مشکلات تحریم ها و شرایط کرونا، تاکید کرد: هزینه هر بیمار کرونایی ۹ میلیون تومان است، همچنین یک واکسن ایرانی برکت ۲۰۰ هزار تومان برای دولت هزینه دارد.

استاندار اصفهان ادامه داد: پروژه آزادراه شرق اصفهان موجب بهبود شرایط ارتباطی و رفت و آمد مردم می شود و از سوی دیگر باید مشکلات کشاورزان در ارتباط با این پروژه نیز مرتفع شود.

رضایی تاکید کرد: افتتاح آزادراه به معنی این است که چرخ اقتصاد کشور در حرکت است و با وجود این مسائل، مردم و مسئولان با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و تدابیر دولت در توسعه کشور کوشیده‌اند و پیشرفت‌ها بسیاری وجود دارد و این مسیر با قدرت ادامه دارد.

وی با اشاره به افتتاحیه روزهای اخیر در استان اصفهان، گفت: در دو سال گذشته بیش از ۲۱۷ هکتار گلخانه‌ در تیران‌ و کرون احداث شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha