• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400051107223
  • خبرنگار : 50214

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد؛

تکمیل طرح‌های نیمه تمام راکد یزد در دولت تدبیر و امید

تکمیل طرح‌های نیمه تمام راکد یزد در دولت تدبیر و امید

ایسنا/یزد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بیشترین توجه حوزه عمرانی استان در دولت تدبیر و امید را تکمیل طرح‌های نیمه تمام به وی‍ژه آنهایی که سالهای طولانی از آغاز عملیات اجرایی آنها گذشته بود، ذکر کرد.

«محسن صادقیان» در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با دستاوردهای عمرانی دولت تدبیر و امید در استان یزد اظهار کرد: حوزه عمرانی استانداری در بحث‌های توسعه شهری و روستایی، امور حمل و نقل و ترافیک و برخی فعالیتهای مرتبط با مدیریت بحران استان فعالیت دارد، البته این معاونت در بحث کلان نیز وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه در اجرای طرح‌های زیرساخت اعم از راه، آب، برق و گاز و سایر حوزه‌های مرتبط را برعهده دارد.

وی افزود: با این وجود، بیشترین توجه حوزه عمرانی استانداری یزد در دولت تدبیر و امید به طرح‌های نیمه تمام با هدف استفاده بهینه از اعتبارت تخصیص یافته به این بخش بوده است.

به گفته‌ای معاون استاندار، اهتمام ویژه برای اتمام طرح‌هایی که از آغاز عملیات اجرایی آنها سال‌های طولانی گذشته بود مانند کنارگذر زارچ – اشکذر، کمربندی هرات، کمربندی شهر تفت و کتابخانه مرکزی و همچنین راه آهن یزد – اقلید و خط دوم راه‌آهن بافق – ارژنگ نیز از دستاوردهای استان در این دولت بوده است.

وی یکی دیگر از اولویت‌های این معاونت را اجرای طرح اقدام ملی مسکن خواند و گفت: در همین راستا برای ۶۹۰۰ نفر از شهروندان استان زمین مورد نیاز تامین و عملیات اجرایی این طرح‌ها نیز در نقاط مختلف استان شروع شده است. علاوه بر این برای ایثارگران و فرهنگیان واجد شرایط نیز زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تامین شده است.

صادقیان خاطرنشان کرد: در حوزه راه نیز ایجاد ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی لازم برای ساخت ۲۰۰ کیلومتر از آنها مانند اردکان – چوپانان، یزد – طبس، باند دوم یزد – بافق صورت گرفته است.

وی یکی از بهترین کارهای انجام شده در حوزه راه را عملیاتی شدن راه اصلی بهاباد – دربند – نایبند نام برد و ادامه داد: پس از سال‌ها تقاضای استان، عملیاتی شد و امید است که در سالهای آتی آماده بهره برداری شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در حوزه آب، خوشبختانه خط انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد با همکاری بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفت و همزمان خط انتقال آب به اصفهان که از یزد می‌گذرد نیز کلید خورد و مطالعه انتقال آب از دریای عمان نیز عملیاتی شد.

به گفته‌ی وی، در حوزه برق نیز  علاوه بر تقویت ایستگاه‌ها و پست‌های برق استان، از مهمترین اقدامات در این حوزه تکمیل شبکه برق ابرکوه – تفت - خاتم بود که بخشی از آن اتمام یافته و بخش باقیمانده در حال انجام است و با اتصال به شبکه سراسری برق کشور، موجب پایداری برق هر سه شهرستان خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار در مورد اقدامات صورت گرفته در حوزه گاز نیز اظهار کرد: خوشبختانه در بخش گاز علاوه بر تمام شهرهای استان، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در مراحل پایانی گازرسانی هستند و عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۵۰ واحد صنعتی استان نیز از اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است.

وی افزود: در حوزه گازرسانی از بزرگترین طرح‌ها می‌توان به گازرسانی به خرانق در شهرستان اردکان، گازرسانی به دهستان جلگه در شهرستان ابرکوه، گازرسانی به دهستان میانکوه در شهرستان مهریز و دهستان شیرکوه در شهرستان تفت و گازرسانی به خضرآباد در شهرستان اشکذر اشاره کرد.

صادقیان بیان کرد: در بخش محیط زیست که از حوزه های مورد توجه دولت تدبیر و امید بود، تصمیماتی را در کمیسیون ماده ۱۱ هوای یزد گرفتیم که موجب ممنوعیت استقرار واحدهای آلاینده در دشت یزد – اردکان شد و سیستم پایش آنلاین آلودگی‌های این دشت بحرانی عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: همچنین برای اولین‌بار تفاهم نامه مدیریت پسماندهای صنعتی استان با صندوق ملی محیط زیست امضا شد و جانمایی سایت پسماند و عملیاتی شدن آن از اقدامات خوب صورت گرفته در این دولت بود.

صادقیان در جریان اقدامات مهم حوزه آبخیزداری در بخش منابع طبیعی استان نیز از اجرای سیل بندهای غرب ابرکوه برای مهار سیل‌های احتمالی یاد کرد و گفت: علاوه بر این، روند واگذاری اراضی دولتی برای بخش های مختلف به صورت الکترونیکی در راستای شفاف سازی و صرف جویی در زمان و هزینه مهیا شد.

وی با بیان این که برای اولین بار در کشور سامانه‌های تمام شهرداریهای استان به سامانه های شهرسازی متصل و به تبع سامانه ساخت و ساز روستایی راه اندازی شد، ابرزا کرد: در حوزه روستایی و مناطق محروم نیز استفاده و بهره‌برداری از ظرفیت بنیادهای علوی و برکت برای اجرای طرح های روستایی و اجرای طرح ها در مناطق محروم برای اولین بار در استان اتفاق افتاد.

معاون عمرانی استاندار یزد در پایان از دیگر اقدامات در حوزه توسعه شهری را توجه شهرداری‌ها برای اولین بار به حوزه سرمایه‌گذاری ذکر کرد که منجر به ۴۲ مورد سرمایه گذاری در این حوزه و تهیه کتاب سرمایه‌گذاری در این بخش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha