• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400051107285
  • منبع : نمایندگی مازندران

روند رو به شتاب واکسیناسیون در مازندران

روند رو به شتاب واکسیناسیون در مازندران

ایسنا/مازندران این روزها هرچند آمارهای بلند بالا از رشد بستری شدگان کرونا در مازندران به گوش می رسد اما شتاب انجام واکسیناسیون گویا در این استان سرعت گرفته است.

قاسم  اویس، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه برنامه واکسیناسیون خبرنگاران که همزمان با سراسر کشور در ساری نیز آغاز شد  اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون هزار نفر از خبرنگاران مازندرانی آغاز شده است که می توانند سه واکسن برکت ، سینوفارم و استرازنکا  را تزریق کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران می توانند براساس واکسن های موجود در مراکز واکسن تزریق کنند، افزود: توصیه ما به مردم تزریق واکسن است و نوع آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد زیرا از نظر علمی ثابت شده که واکسن شدت ابتلا و مرگ و میر را کاهش می دهد.

اویس به واکسن برکت اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخص اول کشور این واکسن را تزریق کردند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۲۵ درصد از سنین بالای ۱۸ سال گروه های هدف در استان واکسینه شدند، گفت: گروه ۸۵ سال به بالا بالغ بر ۸۷ درصد، بالای ۸۰ سال ۸۱ درصد و بالای ۶۰ سال ۷۷ درصد واکسینه شدند.

اویس با بیان اینکه واکسیناسیون کل جامعه از هدفگذاری وزارت بهداشت تا پایان ۱۴۰۰ است، افزود : با روندی که در حال انجام است ان شاءلله  تا پایان سال همه افراد واکسینه می شوند.

اما مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل نیز اظهار کرد که روزانه بیش از ۴۰۰۰ نفر را در شهرستان بابل واکسیناسیون می‌کنیم و این امکان وجود دارد که این رقم را به ۶ هزار نفر در روز برسانیم. 

وی افزود: از تزریق خودرویی در پارک پردیس بابل استقبال خوبی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل تصریح کرد که در حال حاضر تمامی رانندگان اعم از تاکسیرانان و تعاونی‌های خودرویی به علاوه خبرنگاران و همینطور بانک‌ها و ادارات که به تدریج اسامی آنان اعلام می شوند را اولویت‌بندی کردیم که در این قسمت انجام می شود.

وی افزود: غیر از این امکان ثبت نام برای همشهریان از طریق سامانه سلامت هم وجود دارد که بتوانند از این طریق در آنجا گزینه خودرویی را انتخاب کنند و برایشان نوبت دهی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha