• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400051107694
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی:

روزهای سختی در پیش است/ ظرفیت بخش‌های کرونایی در حال تکمیل

روزهای سختی در پیش است/ ظرفیت بخش‌های کرونایی در حال تکمیل

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان از حدود ۱۸ ماه گذشته در مراکز بهداشتی و درمانی در شرایط بسیار سخت در حال خدمات‌رسانی به بیماران هستند، گفت: ظرفیت بخش‌های کرونا در استان در حال تکمیل است و روزهای سختی را نیز در پیش داریم.

مجید شیرانی ۱۱ مردادماه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان بحرانی است، اظهار کرد: اما در سطح شهرها و روستاها شاهد عادی‌انگاری مردم هستیم که این عادی‌انگاری نتیجه غفلت متولیان در این حوزه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری وضعیت مطلوب نیست، تغییر و جابجایی در دولت در این وضعیت، قطعا شرایط را برای کادر بهداشت و درمان سخت‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه کرونای دلتا قدرت سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد و کودکان و نوجوانان را نیز درگیر می‌کند، افزود: کودکان و نوجوانان بمب انتقال ویروس به سایرین هستند و نیازمند مراقبت بوده، بنابراین به‌راحتی می‌توانند این ویروس را به سایرین منتقل کنند.

شیرانی با بیان اینکه پروتکل‌های خوبی در کشور برای مدیریت بیماری کرونا تدوین شده است، عنوان کرد: اما در اجرای پروتکل‌های بهداشتی ناموفق بودیم، مبارزه با کرونا یک وظیفه همگانی است، وظایف هر دستگاه و ارگان در اجرای مصوبات مشخص شده، اما باید این دستگاه‌ها ملزم به اجرای مصوبات شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: اجرای پروتکل‌های بهداشتی مستلزم ایجاد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی است، اما به‌علت برخی از کاستی‌ها و نداشتن قدرت جبران ضررهای ناشی از این بیماری امکان اجرای این پروتکل‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان از حدود ۱۸ ماه گذشته در مراکز بهداشتی و درمانی در شرایط بسیار سخت و در پیک‌های کرونایی مشغول خدمات‌رسانی به بیماران هستند، گفت: ظرفیت بخش‌های کرونا در استان در حال تکمیل است و روزهای سختی را نیز در پیش داریم، مردم حساسیت لازم را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ندارند.

شیرانی گفت: ظرفیت بیمارستان شهرکرد و بروجن تکمیل شده است، از روز گذشته نیز یک بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی در مرکز استان راه‌اندازی شده است.

جابجایی دولت خللی در ارائه خدمات به مردم وارد نکند

در ادامه جلسه جعفر مردانی- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برنامه توسعه استان بر اساس برنامه‌های راهبردی شفاف و روشن ریل‌گذاری شده است و قطعا توسعه استان بر همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد.

وی توجه به وضعیت اشتغال، معیشت و سلامت را از محوری‌ترین برنامه‌های دولت دوازدهم عنوان کرد و گفت: در طول این سال‌ها دشمنان با اعمال تحریم‌های ظالمانه مشکلات بسیاری را برای کشور به‌وجود آوردند، اما در مجموع عملکرد دولت باتوجه به گزارشات ارائه شده در سطح ملی و استانی قابل دفاع است.

مردانی با بیان اینکه جابجایی دولت‌ها یک امر کاملا طبیعی است، گفت: اما این مسئله نباید خللی در ارائه خدمات به مردم در دستگاه‌های اجرایی وارد کند، مدیران باید تا دقایق آخر خدمت خود به مردم پاسخگو باشند، کم‌کاری مدیران در این ایام قابل پذیرش نیست.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، عنوان کرد: شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا هستیم، برای مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری نیازمند همدلی همه مسئولان و مردم هستیم.

رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

در پایان جلسه علی شهریارپور_ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه روند تغییرات استان در حوزه‌های مختلف محسوس است، اظهار کرد: تولید ناخالص استان از ۶۸۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۲۱ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش داشته است که رشد ۲۰.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: رشد اعتبارات چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال گذشته چشمگیر بوده است، عنوان کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از ۳۱۱ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۲۵۷۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است که یک رشد بی‌سابقه را نشان می‌دهد.

شهریارپور با بیان اینکه شاهد رشد سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری هستیم، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۶ میزان سرمایه‌گذاری مورد هدف در استان ۲۱۰۲ میلیارد تومان بود که این عدد در سال ۹۹ به ۳۶۴۴ میلیارد تومان رسید، این در حالی بود که هدف‌گذاری انجام شده برای سرمایه‌گذاری در استان ۲۴۳۴ میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در طول چهار سال گذشته ۴۸۳۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۷۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است، همچنین برای اجرای ۱۶ پروژه مهم در استان ۱۸۸۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha