• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400051107852
  • منبع : وزارت تعاون

اتصال شبکه نوآوری و تعاون کشور برای اولین بار

اتصال شبکه نوآوری و تعاون کشور برای اولین بار

نخستین رویداد استارت آپی با محوریت تعاون، اقتصاد جمعی و جامعه به مناسبت روز تعاون، به همت مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران (منتا) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محمد جعفر کبیری معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از تجربه برگزاری اولین رویداد کوپ استار با رویکرد نوآوری و تعاون اظهارکرد: ما در آغاز راه اتصال شبکه تعاون و شبکه نوآوری کشور قرار داریم. بیش از سه میلیون تعاونی در دنیا وجود دارند که گردش مالی۳۰۰ تعاونی برتر آنها، بیش از ۲۱۰۰ میلیارد دلار و ارزش دارایی این تعاونیها به بیش از ۲۰۰۰۰ میلیارد دلار می رسد.


وی ادامه داد: مطمئن هستم که دلیل توسعه آنها، ایجاد DNA نوآوری در وجود خود و استفاده از ظرفیت آن است. زیست بوم نوآوری می‌تواند بخشی از نیازهای کشور را که بخش تعاون در گذشته قصد داشته به شکلها و از طرق مختلف پاسخگوی آن باشد را برطرف کند.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: پیوند نوآوری و تعاون قطعا می تواند ارزش افزوده اقتصادی جدیدی را برای کشور ایجاد کند و فکر می کنم این مدل نشستها حتما باید با حضور اتحادیه ها در بخش تعاون ادامه پیدا کند؛ خانواده بخش تعاون در دولت نیز به طور کامل آمادگی حمایت از این نوع استارت آپها را دارد.


کبیری تشکیل منتا را نخستین گام مشترک معاونت تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون عنوان و ابراز امیدواری کرد: با توجه به آنکه تشکیل استارت آپ از نظر بنیان و مفهوم یک تعاونی است، این جریان همچنان ادامه داشته باشد و تکرار  تجربیات جدید به توسعه نوآوری و بهره وری در بخش تعاون منجر شود.


سجاد نوری، مدیر عامل منتا نیز در این مراسم اظهار کرد: تعاون یک مدل کاربردی و کارگشای بسیاری از نیازها و گره های اقتصادی و اجتماعی است و این عدم تناسب یکی از دلایل تشکیل منتا به همت معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حمایت بانک توسعه تعاون و صندوق سرمایه گذاری تعاون بوده است.


وی ادامه داد: یکی از ماموریتهای اساسی منتا در زمینه توسعه نوآوری در تعاون، تشکیل زیست بوم آن و پیوند میان بدنه تعاون کشور با بازیگران نوآوری و آشنایی فعالان نوآوری با مقوله تعاون است که رویداد کوپ استار از جمله تلاشهای مجموعه منتا برای تحقق آن است.


مدیرعامل مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران،  سوق دادن مشوقها به سمت نوآوری در تعاونی ها، اصلاح قانون با نگاه نوآورانه برای، به منظور امکان فعالیت استارت آپهای تعاونی، نگاه نوآورانه و چابک در حکمرانی بخش تعاون به منظور مدل سازی و خلق نمونه های موفق از فرم های جدید تعاون، کمک به حرکت به سوی داده محوری در بخش تعاون و تلاش برای تسهیل استفاده از فناوری های روز مانند بلاکچین در مقوله جمع سپاری را از جمله دستاوردهایی دانست که در ادامه مسیر گسترش نوآوری در تعاون محقق شود.


نوری در پایان ابراز امیدواری کرد: این رویداد در سالهای آینده با کیفیت بیشتر و با حضور بازیگران بیشتری از بخش تعاون کشور برگزار شود چرا که  امروز فرم و محتوای تعاون در ایران متناسب با نیاز، دانش و فناوری روز نیست.


به گزارش ایسنا، در رویداد کوپ استار حدود پنجاه تیم، با ارسال طرح کسب و کار خود در فراخوان اولیه این رویداد شرکت کردند که در دو مرحله داوری اولیه ابتدا ۱۴ تیم و سپس ۸ تیم موفق به جلب نظر داوران برای ارئه ایده های نوآورانه خود شدند.
سه تیم نخست این رویداد ضمن برخورداری از خدمات ویژه منتا به عنوان راهبر نوآوری در بخش تعاون کشور از تسهیلات ویژه و کمک بلاعوض معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حمایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون و دیگر مزایای بیمه ای  بهره مند شدند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha