• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400051208110
  • منبع : نمایندگی قزوین

اعضای یک خانواده میهمان در قزوین قربانی سیل آوج

اعضای یک خانواده میهمان در قزوین قربانی سیل آوج
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین فرماندار آوج با اشاره به بارش ۳۶.۶ میلی‌متری طی نیم ساعت گفت: در روستای وروق یک خانم ۴۷ ساله، یک دختر ۲۰ ساله، یک پسر ۱۰ ساله و یک بچه ۶ ماهه داخل خودرو بودند که خودرو در مسیر رودخانه و باغات قرار داشته است، با توجه به سیل باز شدن درب ماشین موجب می‌شود کودک ۶ ماه مفقود و بقیه سرنشینان فوت کنند.

نصرت‌الله علیرضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روز گذشته به مدت نیم ساعت شاهد بارش شدید باران به میزان ۳۶.۶ میلی‌متر در شهرستان آوج بودیم که خسارات زیادی در پی داشت. این میزان بارش در دهستان شهیدآباد به میزان ۳۹ میلی‌متر به ثبت رسید و روستاهای زیادی را دربرگرفت.

وی ادامه داد: از روستاهای درگیر سیل بخش آوج می‌توانیم به شهیدآباد، وروق، چوبینه، آوج، محور «آوج- شهیدآباد»، و روستاهای ساغران سفلی، یمق، توآباد، چاه برف، مصرآباد و ارتش آباد در بخش آبگرم اشاره کنیم.

فرماندار آوج خاطرنشان کرد: شب گذشته جلسه شورای اضطراری مدیریت بحران با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، رئیس بسیج سازندگی استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی قزوین و جمعی از روسای ادارات شهرستان آوج برگزار شد و در تلاش هستیم از ظرفیت نیروهای بسیج استفاده کنیم.

وی متذکر شد: تیم‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، راهداری و دستگاه‌های خدمت رسان مانند آب و برق و گاز باید طی ۴۸ ساعت ارزیابی خسارت داشته باشند.

علیرضایی در خصوص اقدامات انجام شده گفت: عمده خسارات در بحث راه بود که برای بازگشایی تلاش شده است، آخر وقت شب گذشته راه‌ها بازگشایی شدند و در حال حاضر راهداران در روستای وروق و ساغران سفلی در حال عملیات بازگشایی و ترمیم هستند که تا ظهر عملیات آنان به اتمام می‌رسد.

وی اظهار کرد: در روستای شهیدآباد به دلیل شکستگی لوله گاز مرمت، اصلاح و وصل انشعابات در حال انجام است؛ برق روستای شهیدآباد وصل شده است و تا ظهر امروز گاز نیز وصل خواهد شد.

فرماندار آوج اضافه کرد: لایروبی و مرمت معابر روستای وروق انجام خواهد شد برای لایروبی از شهرداری قزوین یک دستگاه بابکت به شهرستان آوج ارسال خواهد شد، برای بازگشایی دهانه پل‌ها به تجهیزاتی نیاز بود که برای ارسال هماهنگی لازم انجام شده است.

وی بیان کرد: برای خالی کردن لجن منازل مسکونی به لجن‌کش نیاز داشتیم که از طریق هلال‌احمر ارسال شده است و در روستای شهیدآباد مشغول به ارائه خدمت خواهند شد.

علیرضایی شاره کرد: یکی از نانوایی‌های روستای شهیدآباد دچار مشکل آب‌گرفتگی شده بود که آرد موردنیاز نانوایی دیگر را تأمین کردیم تا مشغول پخت نان شوند و نان روستا تأمین شود.

وی اعلام کرد: سیل روز گذشته سه فوتی در برداشت که اجساد با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تحویل خانواده متوفیان شده و به کرج منتقل شدند، ۲ مفقودی نیز وجود دارند که در حال جستجو برای پیدا کردن آنان هستیم، به این منظور سگ‌های زنده یاب هلال‌احمر به منطقه اعزام شدند تا عملیات جستجو را انجام دهند.

فرماندار آوج اظهار کرد: در روستای وروق یک خانم ۴۷ ساله، یک دختر ۲۰ ساله، یک پسر ۱۰ ساله و یک بچه ۶ ماهه داخل خودرو بودند که خودرو در مسیر رودخانه و باغات قرار داشته است و باز شدن درب ماشین موجب می‌شود کودک ۶ ماه مفقود و بقیه سرنشینان فوت کنند. در روستای شهیدآباد نیز یک مرد ۶۰ ساله کنار خودروی خود داشت که به درب خودرو تکیه داده بود که به‌واسطه جریان سیل مفقود شده است و جستجو برای یافتن آن‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha