• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400051208111

مدیر حج ‌و زیارت خراسان رضوی:

برنامه‌ریزی سفر به عتبات عالیات نیازمند پروتکل‌های بهداشتی ویژه‌ای است

برنامه‌ریزی سفر به عتبات عالیات نیازمند پروتکل‌های بهداشتی ویژه‌ای است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر حج ‌و زیارت خراسان رضوی گفت: سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر طبق پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت خواهد گرفت.

جواد شاد در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص چگونگی انجام سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر اظهار کرد: همانطور که می‌دانید ریاست سازمان حج و زیارت در برنامه تلویزیونی، اعلام کردند که آمادگی کامل جهت سفرها در ماه‌های محرم و صفر وجود دارد اما سفر کردن منوط به مجوز پروتکل‌های بهداشتی است، به گونه‌ای که سفرها خطری برای سلامت زائران ایجاد نکند.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها هر زمان که شرایط فراهم شود و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه دهد، ما آمادگی لازم جهت اعزام زائرین و خدمتگزاری به آن‌ها را داریم.

مدیر حج ‌و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: شرایط و چگونگی انجام سفر و اعزام زائرین وابسته به ابلاغ پروتکل‌ها از سوی ستاد ملی کرونا است، لذا سفر کردن به صورت هوایی و زمینی نیز بر اساس پروتکل‌ها انجام خواهد شد.

شاد خاطرنشان کرد: از این رو هرگونه اقدامی که برای زائرین سهولت ایجاد کرده و از شیوع و انتقال ویروس کرونا پیشگیری کند را انجام خواهیم داد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه موج پنجم در مشهد و سایر شهرهای کشور اتفاق افتاده و به تبع آن شیوع ویروس کرونا تشدید پیدا کرده است، لذا زمان تصمیم‌گیری در خصوص پروتکل‌های سفر مشخص نیست. به این ترتیب هر چه پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم بیشتر رعایت شود و تعداد مبتلایان کاهش پیدا کند، قطعا سفرها زودتر آغاز خواهد شد.

مدیر حج ‌و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: سازمان حج و زیارت در کارگروه‌های مختلف خود مانند پزشکی، راهکارهای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را پیش‌بینی کرده است که با وضعیت کرونایی شهرها و اماکنی که زائرین اعزام می‌شوند، تطبیق خواهد داشت.

شاد اضافه کرد: سفرهای زیارتی نیازمند پروتکل‌های خاصی هستند، به شکلی که باید محل اسکان زائرین، محل طبخ غذای آن‌ها، نحوه حضور آن‌ها در وسایل نقلیه و ... تعریف شود. از این رو در راستای شرایط و انجام سفرها مذاکراتی با عراق صورت گرفته و تصمیماتی اتخاذ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha