• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400051208228

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی خبر داد

خرید حمایتی بیش از ۱۲ هزار رأس دام از عشایر خراسان رضوی

خرید حمایتی بیش از ۱۲ هزار رأس دام از عشایر خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به سهمیه خراسان رضوی در طرح خرید حمایتی دام از عشایر گفت: از ۱۰۰ هزار راس دام سهمیه استان تاکنون بیش از ۱۲ هزار راس دام به صورت حمایتی خریداری شده است. درحال حاضر ۴۰ درصد خرید حمایتی دام از عشایر کشور متعلق به خراسان رضوی است.

محمد نبوی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان خرید حمایتی دام از عشایر در خراسان رضوی اظهار کرد: طرح خرید حمایتی دام از عشایر قرار بود از ابتداء اردیبهشت ماه شروع شود ولی به دلایلی در بعضی استان‌ها شروع نشد. اولین استانی که این  طرح را آغاز کرد استان فارس بود. خرید حمایتی دام از عشایر در خراسان رضوی از ۲۵ خرداد ماه  شروع شد.

بیش از ۱۲ هزار راس دام درخراسان رضوی خریداری شده است

وی با بیان اینکه «در طرح خرید حمایتی دام از عشایر قرار بر این است که یک میلیون راس دام در کل کشور خریداری شود»، ادامه داد: سهمیه خراسان رضوی از این یک میلیون راس دام ۱۰۰ هزار راس است. از این ۱۰۰ هزار راس دام تا کنون ۱۲ هزار و ۲۰۰ راس دام خریداری شده است. از۹۰۰ هزار راس دام دیگری که قرار است در کل کشور خریداری شود، ۱۸ هزار راس دام خریداری شده است. بنابراین در خراسان رضوی ۴۰ درصد خرید کشور را انجام داده‌ایم.

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان در خراسان رضوی در طرح خرید حمایتی دام از عشایر

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به اینکه خرید دام در استان‌های دیگر از هفته پیش شروع شده است، در رابطه با مبلغ خریداری و اجرای این طرح عنوان کرد: مبلغ این خرید در خراسان رضوی ۲۳ میلیارد تومان است که تا کنون ۱۲ میلیارد تومان آن از طرف شرکت پشتیبانی دام پرداخت شده است. امیدواریم باقی این مبلغ نیز پرداخت شود.

نبوی فرد با تاکید بر اینکه نزدیک به ۱۴۰۰ تن جو نیز باید تحویل شود، درمورد تحویل جو در کنار پول به عشایر بیان کرد: به ازای هر یک کیلو وزن دام زنده قرار است جو دولتی نیز تحویل دامدار شود. یعنی علاوه بر پولی که برای خرید این دام که برای هر یک کیلوگرم میانگین ۴۵ هزار تومان است، جوی دولتی نیز تحویل خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت خرید دام در استان، افزود: تا هفته پیش ۹۰ درصد خرید دام در کشور متعلق به استان ما بود ولی درحال حاضر ۴۰ درصد خرید کشور متعلق به خراسان رضوی است. تا هفته پیش ۱۷ هزار راس دام در کل کشور خریداری شده بود. از این ۱۷ هزار راس دام، ۱۲ هزار خرید آن متعلق به خراسان رضوی است.

خراسان رضوی ۴۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زمینه خرید دام در کل کشور دارد

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی خاطر نشان کرد: خرید دام در کشور با توجه  به یک میلیون راس دام کند است ولی ما  در خراسان رضوی نسبت به کشور با وجود اینکه ۱۰ درصد سهمیه گرفته‌ایم، ۱۲هزار و ۲۰۰ راس خریداری کرده‌ایم. یعنی ما ۴۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زمینه خرید دام در کل کشور داریم.

پیگیر طرح امانی هستیم

نبوی‌فرد با تاکید بر اینکه مشکلات دامداران با خرید دام حل نخواهد شد، تصریح کرد: هدف اصلی دولت از اجرای این طرح این نیست که دام‌های دامداران را بکشند، بلکه هدف این است که بتوانیم با این خرید حمایتی، علوفه عشایر را تامین کنیم تا بتوانند از دام‌های خود نگهداری کنند. به همین خاطر ما به شدت پیگیر طرح امانی هستیم.

وی با بیان اینکه «پیگیر اجرای طرح امانی و هماهنگی‌های آن با تهران هستیم» درباره این طرح عنوان کرد: طرح امانی طرحی است که علاوه بر خرید دام و پرداخت پول آن، علوفه را نیز تحویل می‌دهیم. دامی که خریداری شده است را نیز به دست خود دامدار به عنوان امانت می‌سپاریم. به دنبال اجرای این طرح و انجام هماهنگی‌ها و پیگیری‌ها با تهران هستیم تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم و تعداد بیشتری از این خرید را به صورت قرارداد امانی انجام دهیم. به این صورت که پول و علوفه به دامدار داده شود و دام خریداری شده نزد دامدار باشد و سه ماه بعد دام را دریافت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha