• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400051208516
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۲ مرداد

تنفیذسیزدهم/تکرار ادعاها درباره سانحه یک کشتی

تنفیذسیزدهم/تکرار ادعاها درباره سانحه یک کشتی

تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری/ ادامه حواشی سانحه برای یک کشتی اسرائیلی از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران با حضور رهبر انقلاب اسلامی با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

در این جلسه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی طی حکمی، با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی  را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند و متن حکم تنفیذ  توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی قرائت شد.

مقام معظم رهبری در بخشی از بیاناتشان در مراسم تنفیذ توصیه کردند که در تشکیل دولت سرعت عمل به خرج داده شود و افزودند: شرایط کشور اقتضا نمیکند که تشکیل دولت تأخیر بیفتد. هم رئیس‌جمهور محترم در معرفی وزرای پیشنهادی‌شان به مجلس و هم مجلس محترم در تصویب و اظهارنظر سریع در باب وزرا شتاب به خرج بدهند و کار را سریع پیش ببرند که ان‌شاءالله زودتر دولت تشکیل بشود و مشغول کار بشود.

رهبر انقلاب همچنین یکی از جنبه‌های مردمی بودن را مبارزه بی‌امان با فساد و مفسد برشمردند و افزودند: آقای رئیسی در مسئولیت قبلی، مبارزه با فساد را شروع کرد و اقدامات خوبی انجام داد، اما اصل قضیه و بسترها و زمینه‌های فساد در قوه مجریه است که باید با آن به‌طور جدی مبارزه کرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در مراسم تنفیذ خود که در حسینیه امام خمینی برگزار شد، تاکید کرد:هرجا به رهنمودهای امام و رهبری و سیاستهای نظام توجه شد کارها پیش رفت و امور انجام شد و آن‌جا که این توجه صورت نگرفت، اشکال و مشکل پیش آمد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم در آغاز این مراسم گزارش مختصری از روند برگزاری انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری، ارائه کرد.

پس از پایان مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، حجت الاسلام  سید ابراهیم رئیسی به همراه حجت الاسلام حسن روحانی در نهاد ریاست جمهوری حضور یافته و رئیس جمهور سابق دفتر کار را به آیت الله رئیسی تحویل داد.

گزارش کامل ایسنا از مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را می توانید در این گزارش بخوانید.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که انریکه مورا،‌ هماهنگ کننده مذاکرات احیای توافق هسته ای و معاون مسئول سرویس سیاست خارجی اش را به مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران می فرستد که این تصمیم با واکنش و خشم رژیم صهیونیستی همراه بود.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

تنفیذِ سیزدهم

سفر وزیر خارجه عمان به تهران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیسی  

حضور هیاتی از کردستان عراق به ریاست نیچروان بارزانی در مراسم تحلیف رئیسی

حضور معاون وزیر خارجه کره جنوبی در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی

***

ضرورت ارتباط دو سویه میان احزاب و دولت سیزدهم از موضوعات مورد تاکید سخنگوی حزب مردم سالاری بود که گفت:  اگر من جای آقای رئیسی بودم حتما به این امر توجه ویژه ای می کردم. ایشان باید ورود کنند و احزاب را برای رسیدن به اهداف ملی به کار گیرند. مبارزه با فساد، رشد و توسعه همه جانبه با کمک احزاب اتفاق می افتد. احزاب اعتماد به نفس و ظرفیت کادر سازی برای کشور را ندارند.

سرلشکر صفوی دستیار  و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا هم پیش‌بینی میکند که اولویت های رئیس جمهور جدید یکی نگاه به داخل کشور و استفاده از پتانسیل های داخلی برای حل مشکلات مردم و جامعه و ساماندهی اقتصاد مقاومتی و نگاه دوم نگاه به همسایگان و نگاه سوم نگاه به شرق و قاره آسیا ( هند ،ژاپن اندونزی ،چین و روسیه و..) ونگاه بعدی به 57 کشور جهان اسلام و سپس نگاه به سایر کشورها همچون اروپا و قاره آمریکا باشد تا بتواند موفقیت دولت را تضمین کند.

همچنین محسن فتحی نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود با بیان اینکه چشم ⁧‫اهل سنت‬⁩ و ⁧‫کردها‬⁩ به آقای ⁧‫رئیسی‬⁩ است، گفت که کابینه فراجناحی‬⁩ وعده داده شده، باید آیینه ای از تمام سلایق سیاسی، رنگها و فرهنگ ایرانیان باشد.

ادعاها و اتهامات علیه ایران درباره حمله به کشتی اسرائیلی امروز هم ادامه داشت و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعای قبلی اش مبنی بر این که با بررسی های انجام گرفته این کشور، ایران مسئول حمله اخیر به یک کشتی تجاری اسرائیلی است، گفت که آمریکا با کشورهای ذی ربط در تماس است و پاسخی جمعی در کار خواهد بود.

همچنین جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی در همین رابطه با بیان اینکه دیدگاه ما این است که هرگونه تهدید از سوی ایران باوجود یک برنامه هسته ای نامحدود خطرناک تر خواهد بود، تصریح کرد: دولت بایدن همچنان بر این باور است که پیشبرد مسیر دیپلماتیک بهترین راه مواجهه با ایران است.

خبرهای دیگر در این رابطه را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

دلیلی برای متهم کردن ایران وجود ندارد

کانادا در اتهام‌زنی به ایران درباره حمله اخیر به کشتی اسرائیلی در کنار متحدانش ایستاد

ایران به دنبال تنش در منطقه نیست/آماده دفاع از منافع‌مان درهر حوزه‌ای هستیم

تکرار ادعاها علیه ایران از سوی بوریس جانسون

ادامه مذاکرات با ایران دیوانگی است

***

فداحسین مالکی با اشاره به آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان از لحاظ شیوع کرونا، گفت: به جای تعطیلی و قفل کردن کشور باید روند واکسیناسیون را سرعت بخشید که این کار از طریق تولید و واردات واکسن میسر می شود پس هر چه زودتر به مردم واکسن بزنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha