• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400051208523

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

مسئولیت اعضاء شورای شهر در قبال جامعه پایان نیافته است

 مسئولیت اعضاء شورای شهر در قبال جامعه پایان نیافته است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با اتمام دوره، مسئولیت اعضاء شورای شهر در قبال جامعه پایان نیافته است و انتظار می‌رود که اعضاء شورای پنجم بتوانند با استفاده از بسترهای موجود با تجربیات و تخصص خود نقش هدایتگری را در عرصه‌های مختلف داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد، صبح امروز، اعضاء شورای اسلامی شهر مشهد با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار کردند. در این دیدار از تلاش‌ها و اقدامات ارزشمند شورای اسلامی پنجم شهر مشهد تقدیر به عمل آمد.

در این جلسه دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: آنچه امروزه در کشور و در سراسر دنیا اهمیت دارد این است که یک مجموعه بتواند هم پایگاه مردمی و اجتماعی خود را در جامعه حفظ نموده و هم بتواند کارهای بزرگ و پیشرو انجام دهد که این کار در شهرهای بزرگی همچون مشهد بسیار دشوار است. اگر شورای اسلامی پنجم شهر مشهد اختیاراتی بیش از این داشت و شرایط شهر مشهد اجازه می‌داد، قطعا کارنامه این شورا درخشان‌تر و پربارتر از آنچه که هست می‌بود.  

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن اشاره به اقداماتی همچون نامگذاری معابر به نام فرهیختگان و دانشگاهیان و همچنین مساعدت در تأسیس پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد در کنار پارک علم و فناوری استان، اقدامات شورای پنجم را اقداماتی مؤثر دانسته و اظهار داشت: آثار اقدامات به گونه‌ای بوده است که برای آیندگان ماندگار خواهد بود و از همین رو مراتب سپاس و قدردانی خود را از طرف دانشگاهیان به اعضاء شورا ابراز می‌دارم.

دکتر محمد کافی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: با اتمام این دوره مسئولیت این اعضاء در قبال جامعه پایان نیافته است و انتظار می‌رود که اعضاء شورای پنجم بتوانند با استفاده از بسترهای موجود با تجربیات و تخصص خود نقش هدایتگری را در عرصه‌های مختلف داشته باشند.

در ادامه این جلسه محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: ترکیب شورای پنجم ترکیبی تخصصی، دانشگاهی، آموزشی و با تجربیات فرهنگی و اقتصادی بود که باعث شد این شورا به دانش، علم و معرفت توجه ویژه‌ای داشته باشد. وی دانشگاه فردوسی مشهد را جزو افتخارات کشور و مهد فرهنگ و ادب دانست و یادآوری کرد که اکثر ما فارغ التحصیل همین دانشگاه بزرگ هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد فعال نمودن کارگروه‌های تخصصی را از جمله اقدامات شورا بیان کرد و افزود: در این کارگروه‌ها اساتید دانشگاهی کمک‌های ارزنده‌ای از قبیل حوزه حمل و نقل شهری و زون علم و فناوری و غیره را به شورا نموده‌اند. توجه به مفاخر و همکاری با مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه فردوسی مشهد نیز از دیگر همکاری‌های این شورا با دانشگاه بود. حیدری ادامه داد ما در شورای پنجم تلاش کردیم تا از مباحث حاشیه‌ای پرهیز نموده تا از ماموریت اصلی خود باز نایستیم.

حیدری اظهار داشت: معمولا جنس کارهای شهری از جنس سخت افزاری بوده و کمتر به مباحث نرم افزاری و فرهنگی پرداخته می‌شود اما با ظرفیتی که دانشگاه فردوسی مشهد در اختیار شورا گذاشت ما توانستیم به آن سمت حرکت مؤثری نمائیم.

 دکتر ساکت رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد نیز در سخنانی اظهار داشت: دانشگاه‌ها در تحولات سیاسی همچنان بدنه علمی و فرهنگی باقی خواهند ماند و مطالبه‌گری شورای شهر از دانشگاه همچنان می‌بایست ادامه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha