• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400051208654
  • خبرنگار : 71145

سفیر آمریکا: روابط با عراق تحت‌ تاثیر تغییر دولت‌ها در کاخ سفید نیست

سفیر آمریکا: روابط با عراق تحت‌ تاثیر تغییر دولت‌ها در کاخ سفید نیست

سفیر آمریکا در بغداد تاکید کرد: روابط آمریکا با عراق هرگز با تغییر دولت‌ها در کاخ سفید تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، دفتر اطلاع‌رسانی مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای سلسله نشست‌های مذاکرات استراتژیک و با حضور مشاور امنیت ملی یعنی قاسم الاعرجی، نهاد مشاور امنیت ملی امروز،‌ سه‌شنبه جلسه مذاکراتی را در مرکز تحقیقات استراتژیک النهرین به میزبانی متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد برگزار کرد.

سفیر آمریکا در جلسه مذاکرات خلاصه‌ای از ماهیت روابط استراتژیک بین عراق و آمریکا و نیز دستاوردهای حاصل شده در سایه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را ارائه و بر اهمیت توسعه روابط با عراق و توجه به آن به دلیل اهمیت استراتژیک آن در خاورمیانه تاکید کرد.

تولر توضیح داد، روابط با عراق هرگز با تغییر دولت‌ها در کاخ سفید تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت و ادامه حمایت از عراق حائز اهمیت است.

در این جلسه حضار سوال‌هایی از سفیر آمریکا پرسیدند که مربوط به نوع و میزان حمایتی است که آمریکا از عراق خواهد داشت به طوریکه‌ سفیر آمریکا نقش کشورش در تخصیص پول‌هایی برای بازسازی و ثبات در مناطق آزاد شده را تبیین کرد و افزود: حمایت امنیتی از عراق برای تقویت قابلیت تمام نیروهای امنیتی عراق برای انجام وظایف‌شان در مقابله با تروریسم و چالش‌های امنیتی خواهد بود.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق بر اهمیت استفاده و فعال سازی توافقنامه چارچوب استراتژیک به منظور توسعه بخش بهداشت، آموزش و انرژی تاکید کرد و افزود: نتایج دور چهارم مذاکرات با واشنگتن مثبت بود و به نفع عراق و ملتش است.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۲ ۲۰:۴۳

Your Website is really amazing & Very Helpful For Me and I have also bookmarked your website. Visit My Website: JEEBYTES