• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400051308876
  • خبرنگار : 50199

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران خبر داد

خسارت میلیاردی سیل به ۹ شهر مازندران

خسارت میلیاردی سیل به ۹ شهر مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: سیل به ۹ شهر مازندران خسارت ۴۳۷ میلیارد تومانی وارد کرد.

علی اصغر احمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بارندگی شدید در شهرهای استان مازندران اظهار کرد: در منطقه لفور به علت بارندگی شدید  وقوع سیل را شاهد هستیم.


 وی افزود: همچنین در منطقه سوادکوه، انند دراسله و چرات  طغیان رودخانه‌ها سیل را به همراه داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت:  راه روستایی "انند" بسته بوده اما سایر راه های روستایی ییلاقی باز است.

احمدی افزود: در حوزه راه، آب، برق وگاز به جز۲ روستا در بابل در سایر روستاها قطعی نداریم.

وی با اشاره به حضور دستگاه‌های امداد رسان‌در مناطق آسیب دیده ادامه داد: مجوز ساخت پل به اداره کل راهداری داده شد تا ساخت پل های گردرودبار و امیرده بابل را آغاز کنند.

 مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به آسیب به پل‌ها در مازندران، ادامه داد: برخی روستاها مانند خیرون در بابل با ادوات مشکلشان برطرف می‌شود و در برخی روستاها نیز به دلیل دیواره سازی حریم رودخانه ها نیازمند تامین اعتبار هستیم.

احمدی با اشاره به میزان خسارت سیل در مازندران گفت: خسارت سیل ۲ روز گذشته،در ۹ شهر مازندران مجموعا ۴۳۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی، مسکن و زیرساخت‌ها دچار خسارت شدیم و در این راستا نامه‌ای برای وزیر کشور و دکتر نوبخت زده شده و هر مصوبه‌ای که تایید شود اجرایی خواهد شد.
 
مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره خسارت به واحد های مسکونی نیز گفت: در کل استان مازندران نزدیک به ۲۰ منزل مسکونی دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.

 احمدی با اشاره به اینکه  نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان خسارت در حوزه مسکن بوده است، گفت:  افرادی که در بخش مسکن خسارت دیدند از طریق بخشداری و دهیاری اقدام و به بنیاد مسکن شهرستان های ذیربط مراجعه کرده و اطلاع دهند و پس از کارشناسی و پرونده سازی در بنیاد مسکن، بازدید انجام شده تا برآورد خسارت صورت بگیرد و بر اساس خسارت برآورد شده تسهیلات با نرخ بهره ۵ درصد به آنها تعلق می گیرد و در صورت دستور دولت‌مبنی بر کمک بلاعوض، این اقدام‌نیز انجام ‌می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت در حوزه کشاورزی بوده اظهار کرد: میزان خسارت در بخش کشاورزی ۱۱۶ میلیارد تومان برآورد شده است که پرداخت تسهیلات یا کمک بلاعوض طبق مصوبه دولت انجام می‌شود.

این مسئول در گلایه ای به مردم گفت: در عین حالی که ماشین ها با بلندگو و آژیر به مردم هشدار می‌دهند که به دلیل خطر سیل کنار رودخانه ننشینند، اما مردم بی توجه نسبت به این مسئله همچنان در کنار رودخانه ها حضور دارند.


احمدی گفت: براساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش ها دراین استان تا امروز چهارشنبه تمام دستگاه‌ها درآماده باش کامل قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha