• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400051308977
  • خبرنگار : 50189

با افتتاح آرامستان، دغدغه روی زمین ماندن اموات کرمانی پایان یافت

با افتتاح آرامستان، دغدغه روی زمین ماندن اموات کرمانی پایان یافت

ایسنا/کرمان در این روزها که صف مرگ متراکم شده و با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان قبلی کرمان، آرامستان "بهشت کریمان" مورد بهره برداری قرار گرفت.

"سیدمهران عالم زاده" شهردار کرمان صبح امروز ۱۳ مردادماه در آیین بهره برداری از آرامستان "بهشت کریمان" گفت: این آرامستان ۶۱۰ هکتار وسعت دارد که ۴۱۰ هکتار آن متعلق به ارتش و مابقی آن متعلق به اداره راه و شهرسازی کرمان بود که به شهرداری واگذار کردند.

وی ادامه داد: در آرامستان جدید امکان جای گذاری ۱۰۰ هزار قبر وجود دارد.

شهردار کرمان از اهداف احداث آرامستان جدید سخن به میان آورد و عنوان کرد: برای حفظ بزرگترین جنگل دست کاشت ایران این آرامستان با همدلی و همراهی دستگاه های مربوطه احداث شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته پیکر چند نفر در آرامستان بهشت کریمان دفن شده است، تصریح کرد: برای احداث آرامستان جدید چندین سایت پیشنهاد دادیم که محیط زیست با آنها مخالفت کرد و در نهایت این سایت انتخاب شد و این مکان برای توسعه آرامستان در آینده مشکلی ندارد.

عالم زاده برق رسانی و روشنایی مسیر و همچنین آب را از مشکلات فعلی این آرامستان برشمرد و عنوان کرد: ایمن سازی مسیر نیز باید با همکاری راهداری صورت گیرد.

وی ادامه داد: غسالخانه آرامستان جدید کرمان با کمک موسسه مالی ملل ظرف ۸ تا یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار کرمان اظهار کرد: هزینه عمرانی این آرامستان بیش از ۲۵ میلیارد تومان بوده و در آن از قبور دو طبقه پیش ساخته استفاده شده و با این روش نظمی به آرامستان می دهد.

وی افتتاح فاز اول بزرگراه سردار سلیمانی، آزاد سازی لوپ پل ایثار و اولین فرهنگ سرای ویژه افراد دارای معلولیت را از دیگر افتتاحیه های امروز شهرداری کرمان برشمرد.

عالم زاده در پایان از شایعات روزهای اخیر در راستای تخریب شهرداری کرمان گلایه کرد و افزود: دستگاه قضا باید با افرادی که شایعه گور دسته جمعی و قطع درختان جنگل قائم را منتشر کردند، برخورد کند زیرا با این شایعات آبروی شهر و مدیران شهر را می برند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha