• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400051309063
  • خبرنگار : 71431

آمادگی مردم در برابر حوادث و مخاطرات تهران پایین است

آمادگی مردم در برابر حوادث و مخاطرات تهران پایین است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه آمادگی مردم برای حوادث و مخاطرات تهران نسبتا پایین است، گفت: از طرفی هم ظرفیت ها و امکاناتی که برای افزایش آمادگی مردم در اختیار داریم از جمله اعتبارات موجود نسبت به جمعیت این شهر و خطرپذیری آن بسیار پایین است.

به گزارش ایسنا، شاهین فتحی، در مراسم امضای تفاهنامه میان جمعیت هلال احمر استان تهران با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران پایتخت گفت: به زودی شاهد یکصدمین سالگرد تأسیس هلال احمر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نهادهای عمومی و عام المنفعه غیر دولتی خواهیم بود. یک قرن خدمت به مردم موجب جلب اعتماد عمومی به این نهاد شده است و این اعتماد عمومی یکی از سرمایه های گران قیمتی است که جمعیت هلال احمر از آن بهره مند است.

وی با بیان اینکه بازوی اصلی و نیروی محرکه هلال احمر مردم هستند، گفت: حضور مردم چه در حوزه وقف و چه در حوزه داوطلبان، حمایت های مالی و حوزه امداد و نجات همیشه پر رنگ بوده است.


فتحی افزود: قانون برای این نهاد عمومی غیر دولتی وظیفه حاکمیتی تعیین کرده است که مسئولیت هلال احمر را چندین برابر می کند و هلال احمر هم باید در قبال این وظیفه حاکمیتی مطالبات خود را از دولت داشته باشد تا بتواند وظایف خود را انجام دهد و دولت نیز باید بیش از پیش به این نهاد توجه داشته و کمک کند.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: ما در برابر آمادگی مردم در برابر حوادث و سوانح مسئول هستیم در حالیکه آمادگی مردم برای حوادث و مخاطرات تهران نسبتا پایین است و از طرفی هم ظرفیت ها و امکاناتی که برای افزایش آمادگی مردم در اختیار داریم از جمله اعتبارات موجود نسبت به جمعیت این شهر و خطرپذیری آن بسیار پایین است. لذا دولت باید به شهرداری تهران نیز به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی کمک کند تا بتواند نسبت به ارتقاء آمادگی مردم در زمان وقوع سانحه و کاهش آسیب ها و تلفات اقدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha