• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400051309183
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:

شوراییان در انتخاب شهرداران عجله نکنند

شوراییان در انتخاب شهرداران عجله نکنند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از اعضای شوراهای شهرهای استان خواست در انتخابات شهرداران تعجیل نکنند.

هوشنگ بازوند، امروز(13 مرداد) در نشست با شهرداران و اعضای شوراهای شهرهای استان، با تاکید بر عدم تعجیل شوراییان در انتخاب شهردار، گفت: نباید اینگونه پنداشت که اولین وظیفه اعضای شوراها تغییر شهردار فعلی و انتخاب شهرداری جدید است.

وی گفت: شهرداری‌های ما تحمل مدیریت بر اساس سعی و خطا را ندارند و ضرر این کار متوجه مردم خواهد بود، لذا باید انتخاب شهرداران بر مبنای مطالعه و شناخت از توانمندیهای افراد باشد. شوراییان باید از کاندیداهای تصدی پست شهرداری برنامه بخواهند و براساس شناخت و بررسی برنامه ها و توانمندیها، شهردار را انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: باید این نکته را نیز مد نظر قرار داد افرادی که در این سالها با وجود مشکلات بسیار توانسته اند شهرداری ها را اداره کنند  تجربیات خوبی دارند و لزوما نباید این افراد را کنار گذاشت و فردی دیگر را به عنوان شهردار انتخاب کرد. حداقل باید از تجربیات آنها در اداره امور شهرها استفاده کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه رای مردم به شوراها عموما رای سیاسی نیست و مردم از منتخبین شوراها توقع کار برای عمران و آبادانی شهرها را دارند، گفت: شوراییان باید از این فرصت چهار ساله که به سرعت هم می گذرد برای خدمت به مردم استفاده کنند.

وی به گلایه برخی اعضای شوراها مبنی بر بی توجهی به جایگا شوراها و نداشتن اختیارات لازم هم اشاره کرد و گفت: اعضای شوراها با قبول این شرایط پا به میدان گذاشته اند، لذا نباید با این بهانه و توجیه فرصت خدمت به مردم را از دست داد.

بازوند افزود: در کشورما بسیاری امور با پیگیری مجدانه به سرانجام می رسد، لذا اعضای شوراها باید پیگیری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه شهرداران نیز باید بدنبال نوآوری در کارها باشند، گفت: با ساختارهای سنتی نمی توان شهرها را اداره کرد و باید بدنبال نوآوری و تعریف منابع درآمدی جدید و پایدار برای شهرها بود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش با تقدیر از شهرداران و اعضای شوراهای دوره گذشته، عنوان کرد: طی این سالها با مشکلات بسیاری مواجه بودیم که یکی از آنها کرونا بود و انصافا شهرداران و شوراها همپای کادر درمان در مواجهه با این بحران به خوبی پای کار بودند.

وی با بیان اینکه اکنون در آستانه خیز پنجم کرونا در استان هستیم، گفت: انتظار هست در این خیز نیز شهرداری ها و شوراها پای کار باشند تا بتوانیم با کمترین خسارت از این پیک عبور کنیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با کرونا کار سختی نیست، گفت: با استفاده ا زماسک، رعایت پروتکل ها و پرهیز از دورهمی می توان با این بیماری مبارزه کرد، اما متاسفانه برخی به این موارد کم توجهند که هم جان خودشان و هم جان دیگران را به خطر می اندازند.

بازوند در بخش دیگر سخنانش با برشمردن برخی اقدامات انجام شده بری توسعه استان، گفت: اوایل امسال منطقه آزاد قصرشیرین به تصویب رسید که می تواند توسعه اقتصادی خوبی برای استان بدنبال داشته باشد.

وی به تدوین سند طرح های توسعه نفت، گاز و پتروشیمی استان با حمایت وزیر نفت هم اشاره کرد و گفت: در قالب این سند 15 پروژه با سرمایه گذاری حدود 73 هزار میلیارد تومان در استان اجرا خواهد شد که مجوزهای لازم برای این پروژه ها هم گرفته شده است.

بازوند جهانی شدن اورامانات را نیز یکی دیگر از اقدامات مهم برشمرد و گفت: این امر می تواند ظرفیت های خوبی برای توسعه منطقه اورامانات ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha