• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400051309279
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول مطرح کرد

تعقیب قضایی مسببان خسارات ناشی از سیلاب در استان قزوین

تعقیب قضایی مسببان خسارات ناشی از سیلاب در استان قزوین

ایسنا/قزوین رئیس کل دادگستری استان قزوین در حاشیه بازدیدی از مناطق سیل زده آبگرم و آوج گفت: وقوع بلایای طبیعی در سال‌های اخیر سبب ورود خسارات جانی و مالی بی‌شماری به مردم شده است که می‌بایست علل آن بررسی گردد و چنانچه مدیران در وقوع و تشدید ایراد خسارت دخیل باشند و ترک وظیفه محرز شود، به عنوان مجرم و متخلف مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی امروز ۱۳ مرداد در حاشیه بازدید مسئولین قضایی و مدیر کل بازرسی استان از مناطق سیل زده آبگرم، آوج و دیدار با خانواده‌هایی که خسارات جانی و مالی به آن‌ها وارد شده بود، گفت: متاسفانه در ۲ منطقه آوج و الموت شرقی شاهد فوت تعدادی از ساکنین بوده و از سوی دیگر جریان سیل در روستاها و شهرهای استان علاوه بر خسارات مالی خسارات جانی نیز به همراه داشته است.

وی بیان کرد: بر این اساس دستور بررسی فوری علل وقوع حادثه و اعلام اسامی اشخاص و مدیرانی که این حوادث در اثر ترک فعل آنان واقع شده است به بازرسی کل استان صادر شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل قزوین، رئیس کل دادگستری استان افزود: افراد دخیل در وقوع حوادث اخیر، مسئول جبران خسارات وارده و پرداخت دیه فوت شدگان خواهند بود.

وی با اشاره به لزوم بررسی ابعاد این حوادث خاطرنشان کرد: وقوع بلایای طبیعی در سال‌های اخیر سبب ورود خسارات جانی و مالی بی‌شماری به مردم شده است که می‌بایست علل آن بررسی گردد و چنانچه مدیران در وقوع و تشدید ایراد خسارت دخیل باشند و ترک وظیفه محرز شود، به عنوان مجرم و متخلف مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: با توجه به اینکه ممکن است عامل بروز سیل ناگهانی، تصرفات بستر و یا حریم رودخانه توسط افراد سودجو باشد، در راستای حفظ و صیانت از حقوق عامه موضوع به لحاظ قضایی بررسی و نسبت به اشخاصی که با تعرض به حریم رودخانه‌ها مسبب وقوع حادثه بوده‌اند اعلام جرم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha